4331
Sök

Volvo 740 se -92

740 projekt

201 200 Visningar
Uppdaterades senast 21 februari 2014
1 011 Inlägg
16 juni 2012
emil_92 skrev:
tackar!

Jo men de e klart ja hart följt ditt projekt tongue

Jasså hade du följt/följer det tongue

Projekt: Volvo 740 GLE. Helrenovering/Originalprojekt 1986 - USA-stuk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239569

411 Inlägg
18 juni 2012
hur mycket spädde du ut färgen? smile läste någonstanns att du bör ta av baklucka och huv och lacka dom hängades för det är färgdamm som lägger sig över så det blir matt, taket blir det nog lite värre med sad

460 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Nystedt88 skrev:
hur mycket spädde du ut färgen? smile läste någonstanns att du bör ta av baklucka och huv och lacka dom hängades för det är färgdamm som lägger sig över så det blir matt, taket blir det nog lite värre med sad

ca 40 % smile försökte få de som vatten... men de var ju min första gång! jao de stämmer! men tror inte det var det som förstörde ovansidan.. tror mer på dagg X) men ska lacka om de imon!! smile

411 Inlägg
18 juni 2012
dagg? tongue okej jag läste på skogenracing om 30%-40% så då får jag prova det med smile hur många burkar färg gick det åt? hur många lager la du?

460 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Nystedt88 skrev:
dagg? tongue okej jag läste på skogenracing om 30%-40% så då får jag prova det med smile hur många burkar färg gick det åt? hur många lager la du?

kör på de! smile 2 l lack + förtunning o ja fick över smile ja la ett lager sen ett till lager direkt på den halvan av bilen ja lackade först men resultatet blev bäst med ett lager.

411 Inlägg
18 juni 2012
okej, men ett lager räcker nog inte? kanske behövs minst 2 lager? smile ser ut att bli bra iaf för en billig peng

460 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Nystedt88 skrev:
okej, men ett lager räcker nog inte? kanske behövs minst 2 lager? smile ser ut att bli bra iaf för en billig peng

problemet är ju om du gör som jag o lackar i ett hemmabyggt tält ute på landet jämte vättern att för varje lager du sprutar på så kommer mer skit o bös i lacken smile

411 Inlägg
18 juni 2012
jag kommer stå i ett garage utan dörrar som jag ska plasta in tongue så får se hur det går smile

460 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
fast då måste du ha utblås? kansker du har? annars får du dam på lacken! mitt tält var hmm... välventilerat wink hahaa

411 Inlägg
18 juni 2012
ja det bör man ju ha tongue får se hur detta slutar tongue är inte riktigt färdig för lack ännu, men tänkte testa lacken på en gammal huv jag har

460 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Nystedt88 skrev:
ja det bör man ju ha tongue får se hur detta slutar tongue är inte riktigt färdig för lack ännu, men tänkte testa lacken på en gammal huv jag har

gött har du cash till lack för att öva med så e de ju perfekt! smile

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
19 juni 2012
emil_92 skrev:
fast då måste du ha utblås? kansker du har? annars får du dam på lacken! mitt tält var hmm... välventilerat wink hahaa

+1 wink

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

460 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Tjena!! big_smile

började matta ner huv, tak ock baklucka i måndags och igår maskerade jag inför lack! Hade ju tänkt lacka men hade inte rengjort sprutan tillräckligt, hade överskattat lacknaftans lösningsegenskaper när de gäller denna 2 kompsfärg! så fick skjuta upp lackeringen tills ida, tog hem sprutan och gjorde rent den. Så drog iväg några timmar från jobbet ida och drog på lacken. Gick ganska bra, dokumenterade inte händelsförloppet, men ja kan konstatera att min första lackering inte utbildade mig nämnvärt och jag är fortfarande väldigt oerfaren wink Blandade färg två gånger under arbetets gång ock det är faschinerande hur andelen förtunning spelar in i sprutstrålens uppförande och lackens yttäckande. De yttre klimatfaktorerna kombinerat med en spruta med två reglage, lackblandning på känn och en kompressor som man hela tiden måste hålla koll på trycket blir en himla krånglig ekvation!!

Aja bilen blänker, lacken e röd, o de syns INGEN JÄVLA ROST!!! big_smile ja e nöjd cool

får ta lite bilder när allt småpill e klart, men fixade en iallafall! smile

det som gäller härnäst är:
*justera avgasröret för sjuttielfte gången
*fixa fjärrlåsservon som troligen hamnat fel

Sen vill ja ha en annan växellåda! big_smile

men men, ha de gött!!! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-e0ba638810f7a078e974fb76c1014926.jpg

Pim_Pim
20 juni 2012
Gött, är du nöjd nu då ?

Kul som fan att lackera ! smile

460 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Jao men nu e ja fan nöjd wink haha ser bra ut på håll men inte perfekt om man tittar närmre.. O de e himla gött för då slipper man ja va så himla försiktig o pedantisk! den står ju ute hela tiden och sladdar me den ibland så de känns väldigt lagom! smile Så svar ja!

Jo men det är det faktiskt! synd att man att de e så segt med förarbete och att man inte har lackeringshall wink

Wärmland
943 Inlägg
21 juni 2012
emil_92 skrev:
Jao men nu e ja fan nöjd wink haha ser bra ut på håll men inte perfekt om man tittar närmre.. O de e himla gött för då slipper man ja va så himla försiktig o pedantisk! den står ju ute hela tiden och sladdar me den ibland så de känns väldigt lagom! smile Så svar ja!

Jo men det är det faktiskt! synd att man att de e så segt med förarbete och att man inte har lackeringshall wink

Börjar du snacka lagom kan du ju passa på att måla b-stolparna vita! big_smile (tvivlar på att någon fattade det där skämtet)

Men det blev bra, tummen upp cool
Senast redigerat av christAfer (21 juni 2012)

Ööööööööööööh.....

460 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
emil_92 skrev:

Börjar du snacka lagom kan du ju passa på att måla b-stolparna vita! big_smile (tvivlar på att någon fattade det där skämtet)

hmm nae hänger inte riktigt med!! X) ¨¨

härligt! tack så mycket! big_smile

Wärmland
943 Inlägg
21 juni 2012
emil_92 skrev:
christAfer skrev:
emil_92 skrev:

Alltså Sverige brukar ju kallas Landet Lagom, och ett rött hus med vita knutar är ju också typiskt svenskt så......roll kasst skämt lol
Senast redigerat av christAfer (21 juni 2012)

Ööööööööööööh.....

460 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
emil_92 skrev:
christAfer skrev:

Alltså Sverige brukar ju kallas Landet Lagom, och ett rött hus med vita knutar är ju också typiskt svenskt så......roll kasst skämt lol

hahahah jaha wink var ju lite kul ändå X) hade vart ganska coolt, kunna kalla bilen för "torpet" tongue

Wärmland
943 Inlägg
22 juni 2012
emil_92 skrev:
christAfer skrev:
emil_92 skrev:

hahahah jaha wink var ju lite kul ändå X) hade vart ganska coolt, kunna kalla bilen för "torpet" tongue

http://www.youtube.com/watch?v=UbiAHlOOPSE big_smile

Ööööööööööööh.....

Sök