3450
Sök

Avgassystem Ford Sierra -91a

Adder
972 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Plocka bort sista dämparen för ett tag sen på min Sierra från -91 och ersatte den med en sk japs dämp. Vart possitivt överaskad att den blev piggare och gasresponsen vart avsevärt bättre men ljudet vart nämnvärt roligare... Så idag ta jag bort den andra dämparn också och skulle sätta dit 2½" efter katten och bara japs dämpen sist. Men de sket sig så jag fick fel stegmuff =/ Men när jag skulle köra ut från GDS hallen, fy fan va trött den var sad Kommer den vara lika trött om jag i stället för de är som nu, ungefär 3 dm från katten bara slutar istället bygger på med ett 2½" rakt rör som de var tänkte och har japs dämpen sist. Kommer den inte vara lika trött då ? De borde bli mera motstånd för de är väl där problemet är eller ? Eller hur gör jag smartast i att göra om jag utgår från 2" efter katten ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

8 156 Inlägg
27 juli 2006
Problemet ligger nog i att du får för lite motstånd, ja...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 Inlägg
15 augusti 2006
vart köpte du japsdämparen till sierran?

Adder
972 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Av en privat person som hade köpte den av en privat person som hade köpt de av ett företag smile Finns några på stylingbutiken.se tror de är denna jag har http://www.stylingbutiken.se/?artnr=MU%2D0021 den funka alla tiders man får jag ge dig ett tips så istället för att bygga "nytt".  Ta bort både ljud dämparna och skarva i 2"s på den främre och kör dit en 2" -> 2½"s muff och sen dit med japsen... De blir nog bäst... För har själv 2½" direkt efter katten och de är i största laget hmm Så tror bilen skulle gå bättre med 2" och ändå låta gött smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök