2589
Sök

Hjälp Önskas - LMM till Subaru Impreza GT!

perfektion, de handlar om perfektion.
15 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Min Impreza började bete sig bråkigt för någon/några veckor sedan vid gaspådrag. Hon liksom bubblade fram och det fanns inget att ge, kändes nästan lite som att hon misstände. Efter att ha skruvat ur tändstiften och borstat av dom (mest för sakens skull då dom var fina och rena) och sedan gått igenom tändkablarna gick hon fortfarande inte ett dugg bättre! Har gått igenom "alla" vakuum- och tryckslangar men inte hittat något galet. Tillslut beslöt jag mig för att det måste vara Luft Masse Mätaren. Efter att sedan pratat med mekaniker på Subaru är jag 99% säker på att det är LMM, då det även sitter ett K&N sportluftfilter i och avgassystemet är bytt. Fick prisuppgift på LMM till min -97a, 7.000:-!!!!!!!! Googlade sedan och hittade en LMM till -99an för 1.800:-. Frågade killen på Subaru vad det var för skillnad, och han kunde inte svara mer än att dom hette olika, men såg lika dana ut!

Min fråga;
Vad händer om jag köper -99ans LMM och monterar i min -97a?

..och om någon kommer på eller vet någon annan orsak till att hon går dåligt tar jag gärna emot sånna kommentarer också!

Tack på förhand.
Ylva smile

2 230 Inlägg
17 mars 2011
det passar inte.. det går bara att använda den till den modellen.. då det inte sitter samma styrsystem i dessa... surt men sant. OM det är öppet luftfiler är inte det heller så bra för dessa LMM då dom har en förmåga att gå sönder.
(uppgifter jag fick av en annan subaru ägare som LMM gick på av samma års modell)

EDIT: 97-98 har samma men kostar lika mkt båda 2.
Senast redigerat av Rojpen (17 mars 2011)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök