3328
Sök

Saab 9000 Talladega 90:a spikar hela tiden?

12 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har nyligen köpt en Saab 9000 Talladega 90:a men den spikar även om den går på grund laddtrycket ? hmm Det satt ingen magnetventil i den men satte i den för trodde att de kunde varit den , men den går likadant nu.
Jag kan inte komma på vad de kan vara? Någon som kan tänkas veta vad det kan vara?
Den dör efter gas pådrag också ? slår av alltihop, då får jag öppna huven och dra i tcs:en så startar den igen, vill ibland dö på tomgång också ? som sagt fattar inte vad det kan vara?
Är väldigt tacksam för svar!

MVH Jesper
Senast redigerat av Anerland_GTI_16V (20 mars 2011)

1 019 Inlägg
20 mars 2011
Hur vet du att den spikar?

12 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Jag förmodar att den gör de när den vägrar ladda mer och det låter precis som den spikar när man håller fullt med den ?

1 019 Inlägg
20 mars 2011
Jag hade börjat att leta luftläck. Det kan läcka på många ställen på gamla turbos. Dåliga vakuumslangar, läckande IC's spruckna gummi-anslutningar mm. Lossa insugsgummit till turbon och plugga kompressorhuset med t.ex ett sprayburkslock, (brukar passa ganska bra) eller använd din fantasi. Sedan lossar du vakuumslangen till vevhusventilationen. Lossa den vid ventilkåpan så kan du utnyttja backventilen till att hålla kvar trycket. Bara blås försiktigt i slangen med tryckluft. Det hörs väldigt väl om det läcker. Blås upp till ca 1 bar. Trycket kommer sjunka sakta även om allt är tätt pga att luften smiter ut förbi kolvringarna.

12 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Okej , men kan det vara anledningen till att den spikar och slår av tändningen? jag fattar ingenting av vad felet kan vara faktiskt, men ska prova det du skrev nu!
Tack för svaret!

Sök