Vet att denna ligger lite fel, men som sagt innan så går det inte att skriva ny tråd i köpråd så den får hamna här.
Vill köra igång en liten diskution om man ska ha en t4a eller en 2,0t, för och nackdelar.
Är en vanlig kille som dom flästa i detta land med ett jobb och en normal lön samt eget boende, så pengar spelar ju en del roll, men sen kan man ju skippa en öl i baren om man får dra den där saab 95 aeron med "Saab Turbo Club of Sweden" i framfrutan efter jobbet
![smile](img/smilies/smile.png)
Försäkringen på en 2,0T är ca 200 kr billigare i månaden än en t4a
Sen vet jag inte vad en 2,0t drar för bensin, men troligen 95, medan en t4a ligger på 98a.
Sen drar en 2,0t 0,7 l/mil medan en t4a drar 1,05 liter.
Även skatten skiljer sig med några 100lappar.
Så då är frågan, om jag drar upp en 2,0t FasII till steg 2 på ca. 220 hästar
Behöver jag då gå över till 98 bensin? Kommer den upp i ca. 1 liter milen med då?
För är det så, så finns det ju ingen mening med att ta en 2,0t pga av att trimmet ligger på den 12 000 kr. Så det tjänar man ju in om man köper en t4a.
Sen om jag skulle i framtiden dra upp en t4a till 250 hästar, ökar bensinförbrukningen väldigt mycke då?
Sen är det ett måste att jag ska dra i alla fall vissa 95 aero
![smile](img/smilies/smile.png)
Vore tacksam för svar...