3202
Sök

Byta kamrem Audi A4 1,8t i Stockholm billigt?

40 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Någon som vet var man kan göra detta?
Ju billigare desto bättre, för en student som mig smile

mvh Stefan

414 Inlägg
24 mars 2011
Fordonsprogram. Tex på Tumba gymnasium, kostar drygt 200-300:- i arbete + själva materialet. Ibland så är arbetet t.o.m gratis. smile

40 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Skulle kunna vara något...någon mer som har tips?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
24 mars 2011
som sagts ovan, ett gymnasium är nog det billigaste alternativet, skulle rekommendera att du byter vattenpumpen samtidigt när allt som sitter i vägen ändå är bortplockat för börjar den strula så får man riva ner alltihop igen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Glidarn
408 Inlägg
24 mars 2011
Powe_R skrev:
Fordonsprogram. Tex på Tumba gymnasium, kostar drygt 200-300:- i arbete + själva materialet. Ibland så är arbetet t.o.m gratis. smile

hade jag me gjort!

(obrut)

40 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Hur duktiga är dom då? Känns så där att lämna bort till en elev smile
Betalar hellre lite mer och vet att någon som kunnig utför jobbet, tror jag smile

German Engineering
9 083 Inlägg
24 mars 2011
Jag går på fordonsteknik inriktning personbilsmek för vuxna smile Om du vill byter vi kamrem på din bil, kostar 300kr/timmen. Material får du stå för, skolan finns här i Västerås dock. Kanske långt att åka för dig men bara ett förslag smile Skicka gärna ett PM vid intresse.
Senast redigerat av CarpeDiem (24 mars 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

414 Inlägg
24 mars 2011
stirrah skrev:
Hur duktiga är dom då? Känns så där att lämna bort till en elev smile
Betalar hellre lite mer och vet att någon som kunnig utför jobbet, tror jag smile

Inte speciellt svårt att byta kamrem, vi har professionella verktyg (bättre än många verkstäder) Lärarna är ju tidigare bilmekaniker. Och det är ju inte precis så att läraren halar fram kamremmen och säger till sämsta eleven "du ska vara klar om 3 timmar"

Läraren är ofta med speciellt om det är en "sämre" elev, jag & min meckpolare är ju "topp 2" i klassen och vi får ju i princip göra jobbet helt själva från början till slut (går i 2an) Men då har vi ju bytt ett tiotal kamremmar. Sämre elever får såklart mer hjälp och det kan till och med bli så att läraren byter remmen och eleven kollar på..
Om det mot förmodran skulle gå fel så står skolan för allt, det är därför det kostar 200-300 :- att lämna in bilen (en peng som läggs i en slags pott om något går snett) Men ofta så är det till och med gratis att lämna in bilen.

40 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Hur går man tillväga för att lämna in bilen hos er då Powe_R?

414 Inlägg
24 mars 2011
stirrah skrev:
Hur går man tillväga för att lämna in bilen hos er då Powe_R?

Ärligt talat, ingen aning! tongue
Men på länken finns telefon-nr till fordonsprogrammet, du kan ju testa det. Troligtvis så är det rätt nummer, annars så lär den som svarar ge rätt nummer till fordonsprogrammet.

http://81.236.48.32/tumbagymnasium/meny … rogrammet/

Om Tony (huvudläraren) känner att han vill ta in jobbet så bokar du bara in en tid. Det är dock riktigt populärt att lämna in bilen och han tar inte in alla jobb då det helt enkelt inte finns tid.
Senast redigerat av Powe_R (24 mars 2011)

Sök