brukar man inte säga att t19 om man vill ha dne långlivad brukar ligga runt 350-360hk?
jo, den är specad till ca 350hk, det är vanliga T28 med. men visst går det att ta ut bra mycket mer på sprit
GT2871R är specade till ca 400-420hk
aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?
Blir nog rätt lika där. Visserligen beror det på vilket avgashus du använder. Skulle rekommendera Volvos vinklade 7:a.
Von-Aron skrev:
Stettler skrev:
Von-Aron skrev:
finns billiga begade t28or med. även dom är väl driftsäker, och sen beror det ju på hur du definerar driftsäker bil med 400hk?
Det finns det säkert. Men att T28 kostar runt 11K-14K och ett 19T 6K (nytt). och driftsäkerhet. Ja, det är ju från person till person. Och speciellt körsätt. Men jag definierar det som att motorn skall kunna gå en säsong på bana utan driftavbrott.
ja, om då hänger det mesta på körstil. något vxllåds ras får man räkna med om man är lite aggresiv av sig.
smidda kolvar & stakar är ej nödvändigt vid 400hk på en saab 9000 94-98 T5 ( det är smidd vevaxel samt stakarna är smidda std )
Helt annat om du har en smidd motor. Då är det ju bara MOSA på.. he he
aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?
båda aggen kommer att pumpa vramluft vid dessa effekter. går att kika på kompressor mapparna @ maptun.
om vi säger att min GT35 skulle köras i det område den fungerar bäst och levererar mest utan att pumpa varmluft skulle det va ca 350hk.. det är specat till ca 600hk
aha okej men tänkte mest på att 19t är ju inget jätte agg fast kanske funkar med en riktigt fin ic som du säger.
ja, visst funkar det, men 19T har inte så vasst avgashus heller, så den kommer börja pumpa mottryck uppe vid dessa effekter. T28 finns med a/r 0.86 avgashus samt a/r 0.63/4
brukar man inte säga att t19 om man vill ha dne långlivad brukar ligga runt 350-360hk?
jo, den är specad till ca 350hk, det är vanliga T28 med. men visst går det att ta ut bra mycket mer på sprit
GT2871R är specade till ca 400-420hk
aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?
Blir nog rätt lika där. Visserligen beror det på vilket avgashus du använder. Skulle rekommendera Volvos vinklade 7:a.
Von-Aron skrev:
Stettler skrev:
Det finns det säkert. Men att T28 kostar runt 11K-14K och ett 19T 6K (nytt). och driftsäkerhet. Ja, det är ju från person till person. Och speciellt körsätt. Men jag definierar det som att motorn skall kunna gå en säsong på bana utan driftavbrott.
ja, om då hänger det mesta på körstil. något vxllåds ras får man räkna med om man är lite aggresiv av sig.
smidda kolvar & stakar är ej nödvändigt vid 400hk på en saab 9000 94-98 T5 ( det är smidd vevaxel samt stakarna är smidda std )
Helt annat om du har en smidd motor. Då är det ju bara MOSA på.. he he
Om du väljer att 19t aggregat (om du ens hittar ett att köpa..?) så tycker jag TVEKLÖST att du ska köra med 7cm² avgashuset, det vinklade från Volvo. Blir inte samma effekt med de mindre husen. Sedan så ska du passa dig från de Kinatillverkade lagerdelarna/core, de är inte alls lika tåliga har många fått erfara och de ger inte alls samma prestanda. Om du verkligen siktar på 400hk med Bensin så är TD04hl19t för litet men det finns ju några som bromsat 400hl med det, tex min bil 400hk är förresten en lätt match för en std bottendel. Jag har kört stenhårt i flera år.
M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (26 september 2011)