Busgrabb skrev:
MantaRobin skrev:
Rquired skrev:
Saab 9-3 har usel väghållning och mycket svårt att tygla kraften, jag hade valt en Volvo S40 istället även om Saaben i övrigt är trevligare och mer förfinad. Men söker du en bil med prestanda motsvarande en Aero eller T4 så skall en sådan aldrig uppträda som 9-3 gör, därför är den inaktuell i mina ögon.
Håller med där
9-3 kan va väldigt äcklig att köra. S/V40 har dålig kvalité överlag, så det är som att välja mellan pest eller kolera
Hade de varit jag så hade jag nog köpt en fin gammal damcykel istället
haha
Har dom dålig kvalité överlag ?
Märker att du inte har någon koll på vad du yrar om.
Det är ingen lyxig premiumbil med V70 komfort men det är inte samma sak som dåligt kvalité.
Har haft X40 bilar i 6 år och dom har hållt ihop betydligt bättre än övriga Volvomodeller och då har dom fått veta att dom lever i mitt ägo.
Jag har skruvat en hel del X40 och jo, jag vet att dom är skit i kvalité. Den jag sist skruvade på var en -98 V40 T4, sen om det är fas 1 eller 2 vete fan. Ingen Volvo efter -98 har ju iofs ingen direkt kvalité så känns fel att säga så kanske.
EDIT: De va visst en -00 2,0T.
http://www.garaget.org/?car=175219EDIT2: Jag vet ju dock inte vilken körkvalité eller komfortkvalité dom bilarna har så i de fallet ska jag inte yttra mig. Men rent mekaniskt är dom skit i mina ögon. Motorerna är väl de enda som är OK.
Senast redigerat av MantaRobin (26 mars 2011)
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.