2865
Sök

Inför: BACKYARD AUTOMEET Trollhättan 2011 - PREMIÄR Fredag 13 maj kl 19.00

1 112 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
det är riktigt upplyftande med så mycket positiva goa filurer! Längtar till fredag nu!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

295 Inlägg
10 maj 2011
Snart dags smile Längtar gärnet big_smile Kommer bli riktigt gött smile Ha inte träffarna för tätt inpå varandra sen bara för då är det lätt att de dör ut som de gjorde med "maxmeet" tidigare.  Men skitbra initiativ big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

66 Inlägg
10 maj 2011
Kommer bli grymt big_smile  Och jag ska vinna hambugre tävlingen big_smile

1 697 Inlägg
10 maj 2011
Bilen gick genom reggningen idag så kommer med största sannolikhet big_smile

1 112 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Pettzon88 skrev:
Snart dags smile Längtar gärnet big_smile Kommer bli riktigt gött smile Ha inte träffarna för tätt inpå varandra sen bara för då är det lätt att de dör ut som de gjorde med "maxmeet" tidigare.  Men skitbra initiativ big_smile

Var inte orolig! denna träffen skall komma med hög kvalitee å inte ofta alls. vill ha högsta tänkbara intresse för träffen! inte halvslappt!

90 Inlägg
10 maj 2011
Jag kommer nog förbi och ett gäng med andra gooaa bilar.

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 maj 2011
Juvakka skrev:
Bilen gick genom reggningen idag så kommer med största sannolikhet big_smile

Härligt! smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 112 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Nu har vi lite drygt 160 anmälda! Tycker vi siktar friskt på 200 innan fredag!

59 Inlägg
11 maj 2011
Trevligt !
tillåter läderveken eller om det va väderleken så får man ju komma o kika:)

2 924 Inlägg
11 maj 2011
Jag har ett förslag till angående karavanen!

…kanske lite sent men jag tror det är genomförbart då flera deltagare troligen bevakar tråden extra nu och det blir svårt att missa... kanske kan innebära lite vimsigt i Eric Carlssons Rondell men det är ju rondeller anpassade för big_smile

Förslaget lyder:
Istället för att direkt svänga vänster i Eric Carlssons rondell (Infarten till Innovatumområdet) till Lasarettsvägen;
- Kör rakt igenom rondellen in i Innovatum-området för en uppsamling (till fördel för dem som kommit efter vid trafikljusen i centrum etc) - Till den stora asfaltsparkeringen för ett break i ca 10-15 min(?) å där någon/ra kanske vill passa på att fotografera samlingen i en annan trevlig miljö.

Det är MÄKTIGT med mkt bilar å motorljud i det området + Karavanturen blir lite mer utdragen smile

Sedan, kör tillbaka till Eric Carlssons rondell och sväng höger in på Lasarettsvägen och fortsätt Karavanen som planerat.

Vad tycks?

~ Life is short, have FUN! ~

Saaboholic
3 129 Inlägg
11 maj 2011
Jag gillar den idèn starkt!
Och föreslår stora parkeringen som är mitt emot ingången till Saab Museèt smile

1 112 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Jag har ett förslag till angående karavanen!

…kanske lite sent men jag tror det är genomförbart då flera deltagare troligen bevakar tråden extra nu och det blir svårt att missa... kanske kan innebära lite vimsigt i Eric Carlssons Rondell men det är ju rondeller anpassade för big_smile

Förslaget lyder:
Istället för att direkt svänga vänster i Eric Carlssons rondell (Infarten till Innovatumområdet) till Lasarettsvägen;
- Kör rakt igenom rondellen in i Innovatum-området för en uppsamling (till fördel för dem som kommit efter vid trafikljusen i centrum etc) - Till den stora asfaltsparkeringen för ett break i ca 10-15 min(?) å där någon/ra kanske vill passa på att fotografera samlingen i en annan trevlig miljö.

Det är MÄKTIGT med mkt bilar å motorljud i det området + Karavanturen blir lite mer utdragen smile

Sedan, kör tillbaka till Eric Carlssons rondell och sväng höger in på Lasarettsvägen och fortsätt Karavanen som planerat.

Vad tycks?

Jag tycker det är en superbra ide!  hur kommer det sig att inte du å jag har gjort ett samarbete i detta från början smile  du har mycket bra detaljer som du kommer med! Jag skall justera informationen och kartan med det tillägget för det låter riktigt bra!  Ändringarna kommer ske vidare under dagen cool

2 924 Inlägg
11 maj 2011
hedley skrev:

Jag tänkte mig förvisso inte den parkeringen utan istället den parkeringen framför nya N3, Innovatum Teknikpark m.m som sträcker sig parallellt på vänstersida av Nohabsgatan.
Alltså den parkeringen man kommer till om man kör rakt igenom Eric Carlssons rondell från Drottninggatan, in i Innovatumområdet via Nohabsgatan... lagom komplicerat förklarat smile

1 112 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
peegee skrev:
hedley skrev:

Jag tänkte mig förvisso inte den parkeringen utan istället den parkeringen framför nya N3, Innovatum Teknikpark m.m som sträcker sig parallellt på vänstersida av Nohabsgatan.
Alltså den parkeringen man kommer till om man kör rakt igenom Eric Carlssons rondell från Drottninggatan, in i Innovatumområdet via Nohabsgatan... lagom komplicerat förklarat smile

Jag åker dit nu under dagen å rekar vilken parkering som blir bäst på innovatum området!

Saaboholic
3 129 Inlägg
11 maj 2011
peegee skrev:
hedley skrev:

Enkelt förklarat:
Du menar parkeringen mitt emot N3 som är rakt fram ifrån EC rondellen.

Jag har en foto idè också, där inne i industri området att rada upp lite bilar / / / / något i det stuket för den som är sugen smile

2 924 Inlägg
11 maj 2011
hedley skrev:
Enkelt förklarat:

Jag har en foto idè också, där inne i industri området att rada upp lite bilar / / / / något i det stuket för den som är sugen smile

Precis, så enkelt kan man visst också säga... roll wink

Bra idé med arrangerad uppställning men kanske lite overkill och för tidskrävande ?
Men kanske något som är värt att styra upp på träff nr 2 baserat på intresse?

Vrooom! cool
https://www1.garaget.org/archive/3/2111/1885/1885-1061529.jpg

1 112 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
hedley skrev:
peegee skrev:
hedley skrev:

Enkelt förklarat:

Bra ide men jag tror vi sparar den till nästa träff för det kan vi allt hoppas på att det blir! Vi samlar bra idéer å tar vara på dem. Denna fredagen så tror jag att vi håller det lite enklare så kan man avancera nästkommande träffar!

1 112 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
UPPDATE

Nu har kartan och karavan upplägget fått sig en uppdatering

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-52e356928c9754ddb22ec8ff9371a7c7.jpg

UPDATE
Senast redigerat av Widowmaker (11 maj 2011)

455 Inlägg
11 maj 2011
blir nog att jag kommer med! big_smile

>syns man inte finns man inte<

Optimist
145 Inlägg
11 maj 2011
Har grejat med glasfiber och spackel hela dagen idag så fronten blir nog klar ändå! big_smile

Här kan man skriva något vettigt

Sök