3064
Sök

Koppla in kondensator

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Hej!, skall koppla in en kondensator till min bil. Hur skall jag göra vid själva uppladdningen och hur bör jag koppla den?, + till + i slutsteget och jord till en valfri jordpunkt i bilen eller i slutsteget

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
28 mars 2011
Det brukar följa med ett motstånd om du köpte den ny. Koppla den på samma plus som steget men en separat minus i karossen för att den ska funka. Jocke

Edit: Vid uppladning lägg motståndet mellan pluskabeln och kondensatorn efter att jorden är inkopplad.
Senast redigerat av jok3 (28 mars 2011)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

331 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
jok3 skrev:
Det brukar följa med ett motstånd om du köpte den ny. Koppla den på samma plus som steget men en separat minus i karossen för att den ska funka. Jocke

Japp det följde med, vad gör jag när det är laddat då? skall jag bara ta bort resistens saken och sedan koppla in kabeln på plus i slutsteget eller?

Och hur länge skall den ladda?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
28 mars 2011
mkII skrev:
jok3 skrev:

Japp det följde med, vad gör jag när det är laddat då? skall jag bara ta bort resistens saken och sedan koppla in kabeln på plus i slutsteget eller?

Det tar ca 15-20 sek innan den är laddad

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

331 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
jok3 skrev:
mkII skrev:
jok3 skrev:

Det tar ca 15-20 sek innan den är laddad

Man tackar!

Sök