3187
Sök

KöprRåd volvo 850 långmilare

62 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#21
Ang jag jag tog en 850 o kolla ägarbyte med var pga jag hitta inga bilar i närheten i den prisklassen min bil är värd (just nu),eftersom jag inte sitter på en rikedom just nu var att jag skulle byta bort min mot en diesel då.
och jag hitta inga s/v70 dielsel för dom pengarna. utan alla låg på 20-30tusen i gbg trakten, jag har inte direkt lust att köra 40-50 mil o bara "kolla" och sedan kanske det inte blir av! tanken med det hela är att jag skall ha en diesel pga jag vill kunna pendla till göteborg varje dag billigt, och jag litar inte på så många andra märken...
Polaren köpte en Golf 3 tdi och körde ca 800 mil med den, sålde den och nya ägaren fick ras efter 1 vecka drykt. och vill säga att han köpte denna av företag och därav innan var 1 ägare o var gubbe.
men det har la inte riktigt med saken att göra kanske..

automat låda kan jag, iallafall från 900 serien, kör en sådan nu, kollar den 1 gång i veckan. färgen är fortfarande rätt färg och växlar väldigt fint, även om den har gått hårt ibland.
vet inte när min är bytt. men allt funkar fint iallafall och den har gått (bilen) 38500 ca vet inte om något är bytt med låda eller olja!
vet iallafall är bilen är ett Turbo PKT B230FT. hehe

något mer man bör veta ang S/V70 / 850 series bilar?
att inre drivknutar slits före utre på automat lådor visste jag inte..
är det samma på bensinmotorer också?


för mig spelar det ingen större roll om det är en sedan eller en kombi! gillar mer sedan faktiskt.

men ni tycker alltså man Absolut inte att man skall köpa en TDI om den har rullat längre än 35-40 tusen? om man vill ha ett hyfsat problemfritt ägande?

982 Inlägg
4 april 2011
#22
Felplacerad skrev:
Nisse-pisse skrev:
Tjo.
Tänkte kolla med er om lite tips!
jag funderar byta min 945 Tic mot en 855 TDI! och det är min första TDI såna fall..
så tänkte höra med lite om dessa motorer osv!

visst dieselmotorerna brukar kunna gå rätt långt, men det jag tänker på är att jag har inte lust att få bli stående med bilen eftersom jag skall ha den o pendla med.

så hur är det med pumpen på 855 TDI som har rullat 55 tusen mil?
motorn är utbytt vid 40tusen mil. (säger dom)
hur är det med automatlådan? brukar dessa läcka eller nått?
brukar motorn börja läcka runt veven? eller dom kanske inte börjar läcka alls?
någon som har en cirkus när kamrems intervallen skall vara?

vad brukar dessa dra i milen?

självklart byter jag olja när jag kommer hem direkt! pga jag litar aldrig på förra ägaren med oljebyten osv.

någon som vet vad som brukar gå sönder?

Att köpa en bil -vilken bil som helst med 55.000mil på mätaren är att be om problem.

Vad jag fått erfara är många långmilare mkt finare och fräschare än tex en bil som gått hälften

Skaune
4 april 2011
#23
Du vet att 850 TDI motprn är en audi spis va? wink

62 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#24
nej det visste jag inte.

2 266 Inlägg
4 april 2011
#25
Dom går och tuffar på utan knorr va jag har fått erfara så de är bara handla om bilen känns rätt,
vet inte hur de är på drivknutarna på bensinbilen.

svetsdiff !!!


Sök