3206
Sök

Vilken diff? Volvo 745 -90

23 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-10ae11b7fc9dd439fee517a2affddd7a.jpg
vad kan detta vara för diff?

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-2ced182a22996647e937e688dbf78556.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-fcd424201fffa5747ae7d04a98b6d19e.jpg


Vad är detta för någon diff? big_smile

sponsorer 2013
SKRUVAT.se

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 mars 2011
#2
slungdiff

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

23 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
slungdiff

Diffar domma bra?
Hur mycket effekt pallar dom? smile

sponsorer 2013
SKRUVAT.se

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 mars 2011
#4
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 319 Inlägg
30 mars 2011
#5
turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

ska inte dessa gå att *spänna* så att de även låser i högre hastighet? hmm

_----------'

23 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#6
turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

Ok, tack för svar:)

sponsorer 2013
SKRUVAT.se

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 mars 2011
#7
sleepyoh skrev:
turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

ska inte dessa gå att *spänna* så att de även låser i högre hastighet? hmm

jo visst går det men det är bättre att köpa en annan bättre eller att aga diffa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
30 mars 2011
#8
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

23 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#9
Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

Fins det någon guide för detta?

sponsorer 2013
SKRUVAT.se

1 028 Inlägg
27 december 2011
#10
finns de bilder på hur man viktar upp slungvikten? håller dom inte alls bra eller?

Har inget å skriva ännu

Jävel
2 018 Inlägg
27 december 2011
#11
Här är en bra guide hur man gör.

http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027

Har själv rasat en sånhär diff och fått en o rassla som fan, inte najs sad Har dock vänners som verkar hålla hur länge som helst, har nog mycket med hur man kör.

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 028 Inlägg
27 december 2011
#12
Plankpojk skrev:
Här är en bra guide hur man gör.

http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027

Har själv rasat en sånhär diff och fått en o rassla som fan, inte najs sad Har dock vänners som verkar hålla hur länge som helst, har nog mycket med hur man kör.

oki ska kolla länken gillar inte slungdiff mest för att se om man kan få dom att funka bra genom att ändra vikten. kör sj R sport diff lamell som e helt underbar

Har inget å skriva ännu

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
27 december 2011
#13
Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

du får sluta kärring växla ;-)

min 745 16v gick fin fint att slå i 2:an och fortsätta bara man var snabb nog

inget som fungerar med en slapp m46/m47

Kör fort så hinner inget hända...

1 028 Inlägg
27 december 2011
#14
Growe skrev:
Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

du får sluta kärring växla ;-)

min 745 16v gick fin fint att slå i 2:an och fortsätta bara man var snabb nog

inget som fungerar med en slapp m46/m47

Kapa du me bort vikten på din diff?

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
27 december 2011
#15
alltså ska man inte svetsa på någon vikt utan kapa bort den som slungas ut när de snurrar de e de ända?

Har inget å skriva ännu


Sök