3016
Sök

Audi A6 1.8T-98 går något sämre än original*

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hej! någon gång under helgen eller förra veckan började min Audi spöka, vet inte hur länge det har varit för jag brukar inte Gasa så mycket (och ladda) men nu verkar den bara Ladda 0,4-0,5Bar (~original laddning)
Den är Chippad med motsvarande steg 1 (+40hk /+ 85nm) Dock upplever jag den lika pigg på låga varv som vanligt, men när man skall ladda stannar den vid ~0,5bar och accelerationen är LÅNGT ifrån vad den var för en vecka sedan.

Vi har kollat kring turbon och Wastegate, magnetventil, ja allt verkar Fungera som det skall, laddtryck släpps ut osv, vi bröt strömmen i ca 30mins och återställde bilen, inga resultat.

Under en längre tid har det blinkat *OIL* i tripmätarfönstret när jag startar bilen. (i ca 1000mil) Dock byter jag alltid Olja och filter stift 1gång /år eller 1000mil
-Jag har tolkat meddelandet som att bilen vill att man skall byta olja och lämna in den på Audiverkstad så att de kan stänga av texten

Inga varningslampor lyser i bilen, bara Airbag lampan då Airbag passagerare fram är urkopplad

Kylvattennivån har varit låg ett tag, nu påfylld* inga andra nivåer av vätskor är låga

Någon som vet något om Bilen har vissa Safemode den kan gå in i om något skulle krångla?
Känns inte bra att den gör såhär, vill att den skall bete sig normalt igen, även om jag sällan laddar och mest kör lungt

Tackar för svar på förhand mvh Jesper N.A

158 Inlägg
31 mars 2011
Tjena.

Oil som du ser lyser när du startar bilen är mycket riktigt service indikationen, Den går ev att släcka genom att stänga av tändningen tryck in knappen som är på vänster sida om displayen vrid på tändningen och dra ut knappen på höger sida (släpp aldrig vänstra) om det funkar ska displayen visa "---" om det inte fungerar gör det tvärs om, tryck in höger slå på tändning och dra ut vänster. funkar inge av dom så måste den släckas med dator.

vad beträffar felet med laddtrycket så tycker jag att du hör av dig till tuning stället då du bör ha garanti på jobbet.

mvh

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Efter att vi bröt strömmen igår så verkar bilen har gått ur Safemode. var inne på Bilab idag (vw, audi skoda mm försäljare och verkstad) de sa att det troligen var safemode på för att vätskan nåde för låg nivå, så nu idag funkar bilen som vanligt! smile Problemet löst.

Om någon annan har samma problem får denna tråden gärna lånas så att vi inte skapar 200trådar om just detta problemet. smile Mvh Jesper

Sök