3378
Sök

Slår i gupp samt ljudet konstigt, men bara på morgonen. Saab 9-3 2,0T -00

29 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Köpte en Saab 9-3 2,0T -00 i söndags, skit nöjd! Gått 17400 mil, fin i lack (lite rost under listen vid bakre hjulhusen) och inredning, går bra och allt, min första "seriösa bil". Till problemet. På morgonen slår det i bilen när det blir lite gropigt/guppigt. Man tänker sig att det är stötdämparna eller liknande, men det konstiga är att det inte gör det på eftermiddagen/när man åkt några mil, det är som om den måste bli varm, men det ska väl inte påverka stötdämpare mm? Farfar sa att det kan ha varit is i stötdämparna som frusit till under natten som låtit, men det låter väldigt konstigt, det händer varje gång (dessa 4 dagar jag ägt den). Sedan krånglar även ljudet i början, när jag höjer sänks det så jag får använda knapparna på ratten istället. Men den går inte konstigt i början, bara låter och ljudet. Är helt grön på bilar, någon som vet?

MVH
André

231 Inlägg
19 april 2011
Har exakt samma problem med min SS..tror det kan ha att göra med gummilagringarna på stötdämparna..när de e lite kallare som på morgonen är gummit stelt o kanske lite sprucket men efter lite körning värms gummit upp och blir lite mer sammarbetsvilligt..får se om de blir bättre för min del när ja får hem mina coilovers.

29 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Skönt att det inte bara är jag som har problem! Gummilagringar säger du, får ta och kolla på det. Tror dock att det lugnat ner sig lite nu när värmen kommit, eller så jag har blivit van vid det. Du kan väl lämna några ord när du fått dina coilovers om det hjälpte eller ej! smile

Sök