2719
Sök

KIA Pride vägrar starta

9 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Har en Kia Pride årsmodell -99.
Bilen började krångla redan i vintras när det var -20 grader. Det var första gången den inte startade. Då var den helt död inte ens startmotorn snurrade. Dagen efter gick jag till bilen för att testa igen och bilden hoppade igång som om ingeting.
Jag tog därefter hem bilen laddade batteriet, jag tänkte att det var lite kasst eftersom det var kallt och allt.
Därefter fungerade bilder som vanligt igen i en månad cirka.
Nu är den död igen fast inte på samma sätt. Startmotorn snurrar och bilen verkar tända till en kort sekund för att sedan dö igen. Har testat ladda batteri, startkablar, rulla igång, haft den på verkstad där jag fick som svar "el-fel" måste kolla med datorn han trodde det kunde bli dyrt sett till bilen värde så jag tog hem bilen envis som jag är för jag tror det är enklare.
Vrider jag nyckel hör jag bränslepumpen.
Är tacksam för alla svar och tips!

Forummoderator
18 099 Inlägg
2 april 2011
Spreja rikliga mängder startgas i insuget när nån försöker starta. Går den "nästan ok" på tomgång?

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 212 Inlägg
2 april 2011
rekommenderar en diagnos, det kan vara ett skitfel. med en diagnos får du fram möjliga fel som uppenbarar sig. att försöka lokalisera felet själv kan ta en evighet utan resultat. en diagnos ligger på mellan 350- 500kr.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Sök