Tja!
Kanske kan va på tiden att jag slänger upp en projekt tråd nu när jag ändå haft den sen November.
Bilen i fråga är en mazda rx-7 fd3s 93:a som jag själv har importerat från England.
Den har gått en säsong i BDC (british drifting Championship) så skicket var ju si sådär när man fick hem den.
Motor/avgas:13b Rotary
east coast harderned tips
half bridge port
inlarged exhaust ports with matched exhaust manifold
800cc injectors primary and secondry
Apexi BNR33 fuel pump
Apexi power fc
greedy downpipe onto hks exhaust system.
Chassi:e-enforced power plant frame
polly bushed suspenion
uprated engine mounts
uprated hubs for massive lock
ohlins fully adjustable coilover kit
cusco 2 way lsd with solid mounts
Fälgar:Volk Rays TE37 - Vita (Glow in the dark R-däck)
Enkei K95 - Orange
Inredning:Helt rensad
Flockad instrument panel och dörrsidor
Hydralisk handbroms
6 point rollcage av nickson motorsport
momo ratt
monaco stolar
Exteriör:Full c-west body kit
driftworks front and rear towing eyes
rotory art bonnet fibreglass
Re-A Carbon wing
Re-A rear mirrors
Planerna för 2011?- Försöka få den gatreggad i Sverige och allmän uppfräshning...
- Mappa om den.
Vad har jag då gjort sen jag fick hem den?
Jo jag har hållt på och få den redo för en regbesiktning, massa papper och små skit...
- Byggt om avgassystem och på med en kat
- Satt på orginal IC
Just nu håller jag på och reparerar front och bakstöt som givetvis hade vart i här och där och mycket sprickor i...
Idag har jag även vart och flockat min inredning, bla. mina hembyggda dörrsidor:
Närmsta framtiden kommer jag fortsätta att förbereda den för regbesiktning (Som är bokad inom snar framtid) samtidigt som jag ska försöka åka runt på lite trackdays.