Ja nu blir det en uppdate efter några veckors mekande o fixande...
Då bilen är superlåg så var jag tvungen o palla upp rätt för att kunna få fritt under bilen för lyften och för att det skulle gå fritt i taket..
Upp pallad
Motorn i stativet... har inte tvättat av den eller liknande ännu, då jag ville lokalisera lite oljeläkage
Har numera ett kontor smetfullt i Gtr prylar!
Delade på block & topp och hittade några sönderspikade kolvar...
har haft tur i oturen då toppen ser helt orörd ut och cylinderväggarna såg bra ut,
såhär såg en kolv ut i alla fall.. inte bra om ni kollar nedtill
Tog bilen ur garaget för nån kväll sen och avfettade motorrummet och fixade till det
Som det ser ut nu då jag såg att motorn inte var så hårt åtgången som jag trodde så kommer jag köpa allt via RIPS Racing på Nya Zeeland och specen blir följande
Smidda kolvar
Smidda stakar
Tomei stålpackning
Tomei oljepump
Acl lager
Nya packningar etc till ALLT
1000cc spridare samt rips fuelrail
Ny Hks kamrem
Exedy heavy duty koppling:)
Helt nya Garret 2860R-5s (600hk+)
Nya elbows från turbosarna
Link g4 plug & play sprut
Toppen ska maseras också slipa in ventilerna, nya tätningar etc,
tanken är att bygga en bombsäker 550hk motor då jag kör bilen varje dag så vill jag att det ska funka, samt att jag ska kunna besikta bilen utan så kör jag shyssta twins..en stor singelkringla drar ögonen till sig vid besiktning...
blir ett nytt 3.5" custom avgas i rostfritt alt titan
övrigt på listan Nya Bride stolar:)
letar för övrigt efter en shysst motorbyggare, så är det någon som känner sig manad är duktig och har bra priser samt kan visa bra referenser så hör av er!