matteeee skrev:
habomaster skrev:
BeNnaN skrev:
Köpte du en bil för att bråka med säljaren om att han ska betala skatten? Kom igen nu, hur mycket kan det vara? Om du inte har råd ska du inte heller äga en bil!
TS sålde en bil. Vi har ingen aning om varför, men teoretiskt skulle det kunna vara av ekonomiska skäl. Då har man kanske inte lust att ta någon eller ett par tusenlappar av det man fick för bilen till att betala skatt för en bil som någon annan har.
Bevisligen har han inte lust nä, därför skriver han här. Jag har inte lust att betala inkomstskatt men inte fan bryr sig någon om det. Bara att betala och se glad eller ledsen ut!
Är man okunnig så får man ta såna smällar. Det är ju ingen hemlighet och det är inte ens dolt hur det funkar, så man kan ju kolla upp sånt innan om man bara hade tänkt efter..
Kanske därför trådskaparen frågar, inte för att höra garaget.orgs moral och etik. Frågan är om han kan komma undan på något sätt och ja det finns sätt som trådskaparen själv svarat på som då kanske inte är moraliskt riktiga. Frågar man detta har man ju troligtvis själv bristande moral.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!