Hejsan jag undrar ungefär hur lång tid detta skulle ta att byta höger och vänster länkarm vad man behöver ha för verktyg om man måste ha special verktyg. mvh
Det behövs, för Bmw inga specialverktyg, men du måste ha något att driva ut lederna med. Ofta går dom att slå ut. Vill du va på säkra sidan införskaffa dig en brytgaffel.
Hur lång tid det tar för dig går inte att säga, för mig skulle det ta en timme.
okey tack vad behöver man mer för hylssor och andra verktyg da? skall göra det hos en kompis och han hade inte så mycket saker hemma så hade varit bra att veta i förväg för blir att köra en bit dit där jag skall fixa det. mvh
hylsor runt 15- 21... spärr nycklar.. kofot. insexnycklar. 2 långa förlängare. fast nycklar 55-6.
VÅLD är enda rätta sitter oftast som as och är en motor ivägen.
Jag byter nog båda 2 på 2-3 timmar ink framplocking av verktyg och städning. Men jag skruvar mycket och vet ganska så bra vad jag gör. 2 okunniga skruvare så tar det väll imellan 6h till 2 dagar beroende på vad ni gör sönder.
haha ockey tack:) han som skall skruva grejar mycket med bilar så hoppas han lyckas fixa de snabbare än 2 dagar och förhoppningsvis så skall inget gå sönder:)