2677
Sök

Stulen volvo 945

9 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Har (hade) en Röd volvo 945 turbo som blev stulen inatt efter 00:30. Det satt 19" R-fälgar på den som var svarta med en röd kant, alla rutor utom en var tonad (ena sidorutan bak). Den låter ganska mycket då det är 3" rör nästan hela vägen från turbon. det sitter ett "zatzy.com" klistermärke på huven. Reg nr är HYG 365

Fler bilder finns här : http://www.garaget.org/?car=228458&image=2149351

87 Inlägg
5 april 2011
Fyfan va tråkigt. Hatar att man inte får ha sina saker ifred!!

375 Inlägg
5 april 2011
Skriv gärna i vilken stad den försvann också eftersom det inte står i profilen.

9 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Dirk Diggler skrev:
Skriv gärna i vilken stad den försvann också eftersom det inte står i profilen.

glömde det smile den blev stulen i Skoghall, hammarö

っ◕‿◕)っ
102 Inlägg
7 april 2011
Tog dom den utanför dig?

I reject your reality and substitute my own!

9 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
BalvBam skrev:
Tog dom den utanför dig?

ja.. men dom kan omöjligt ha startat den för de skulle jag höra, men den stog ju på baksidan vid solgatan.. vill gärna veta vilket klappskaft som gjorde detta.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
7 april 2011
Håller ögonen öppna i säffletrakten

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 april 2011
Låter ju som att nån snott den med släp eller lastbil, rattlåstet på Volvo är en ganska stadig grej. Om bilen dessutom hörs så lär det väl vara nåt sånt. Tråkigt sad

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 Inlägg
9 april 2011
RD_87 skrev:
Låter ju som att nån snott den med släp eller lastbil, rattlåstet på Volvo är en ganska stadig grej. Om bilen dessutom hörs så lär det väl vara nåt sånt. Tråkigt sad

Tror du?
Jävligt svårt att tro att någon lägger den energin på att stjäla en Volvo 940.
Hade det varit en Gallardo eller något i den stilen så hade jag köpt det.
Troligtvis den lokala pundaren som puttat den en bit innan han startat den.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 april 2011
-No1- skrev:
RD_87 skrev:

Tror du?

Jag fick lära mig av en kille som historiskt sätt haft svårt med begreppen "Ditt" & "Mitt" att en Volvo var mer besvär att stjäla än det var värt. Han sa att rattlåsen var besvärliga och om man bara ville busåka var det lättare att sno nåt annat. Jag vet inte men det finns ju jävligt många mycket mer lättstulna bilar än Volvo iaf. Det får mig att tänka släp eller liknande.

7 Inlägg
9 april 2011
RD_87 skrev:
-No1- skrev:
RD_87 skrev:

Tror du?

Jag fick lära mig av en kille som historiskt sätt haft svårt med begreppen "Ditt" & "Mitt" att en Volvo var mer besvär att stjäla än det var värt. Han sa att rattlåsen var besvärliga och om man bara ville busåka var det lättare att sno nåt annat. Jag vet inte men det finns ju jävligt många mycket mer lättstulna bilar än Volvo iaf. Det får mig att tänka släp eller liknande.

ja det är sant,,men att planera en stöld av en 20-30.000:- bil genom att krångla dit med transport eller lastbil låter lite wierd.
Enligt Ts så befann han sig så nära så han hade hört om bilen startat.
Tar troligtvis en stund att rikta upp släpet mot bilen, göra inbrott för att släppa hanbroms/lägga friläge och sen veva upp skiten på transporten.
Låter som jävligt mycket jobb och risk för en bil i den prisklassen.
Men, men,,, det är ju bara min åsikt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 april 2011
RD_87 skrev:

ett rattlås på en volvo knäcker man lätt om man vet hur man ska göra

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

210 Inlägg
9 april 2011
Jävlar va illa!
Precis flyttat till skoghall, 140:in fick ja ha i fred en dryg vecka, sen rensade dom den på allt.
Men självklart håller vi ögonen öppna smile

Lycka till!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 april 2011
turboforssen skrev:
RD_87 skrev:

Har inga egna erfarenheter i ämnet men jag vet att man pajar rättstången före låset på amazon & 140, är dom senare sämre? Jag vet också att 340/360 har helt odugliga rattlås.
Jag trodde automatiskt att 940 har bättre rattlås än 140?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 april 2011
RD_87 skrev:
turboforssen skrev:
RD_87 skrev:

Har inga egna erfarenheter i ämnet men jag vet att man pajar rättstången före låset på amazon & 140, är dom senare sämre? Jag vet också att 340/360 har helt odugliga rattlås.
Jag trodde automatiskt att 940 har bättre rattlås än 140?

nja den har ju bättre men ändå lätt att knäcka . men det finns risk att låset går i igen så då får man ta i lite extra närman ska svänga .

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

9 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
jag har fått höra att dom har ett egen tillverkat verktyg när dom ska knäcka rattlåset, det fungerar som en hävstång. men bilen var även larmad med "volvo guard" så tror dom vet hur dom skulle göra sina saker snabbt och tyst, eftersom mitt sovrum är riktat mot parkeringen och jag hade öppet fönster, och parkeringen ligger inte ens 100 meter bort från mitt fönster. MEN inatt såg jag att det kom en mindre bil på ett släp som åkte genom skoghall. behöver inte vara en stöld eller dylikt men blev lite misstänksam eftersom min blev stulen. såg tyvärr inte vad det var för bil men en mindre bil som var vit.

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
9 april 2011
samma hände mig , men vaknade när fanskapen sotade ur den så att dumpen hördes över hela kvarteret sad  aja men hoppas att du får tillbaka den ! smile

tjena grabbar !!

Sök