Sådär, fick tag i folk efter många om och men..
Transportstyrelsen svarade att det jag hade fått var en varning, en varning som gäller i två år framåt. Skrev jag inte under pappret så KUNDE dom återkalla körkortet, men enl han så var det ej någon fara, var mer en "policy" att dom skrev så eller hur fasen man nu säger..
Varningen utfärdades av länsstyrelsen på den tiden, idag är det transportstyrelsen som styr allt sådant. Polismannen är ej vållande till att varningen utfärdas utan det görs direkt av transportstyrelsen då de tycker det är lämpligt.
2005-05-21 registerades hastighetsföreteelsen, 2005-06-30 kom beslutet om varningen.
Den tiden var visst ganska beroende på hur mycket dom hade att göra vid det tillfället. Kunde ta längre/kortare tid.
I det stora hela hade jag fel, ej förlängd prövotid, endast att varningen sträckte sig två år framåt i tiden. Han på transportstyrelsen sa att det innebär ungefär samma sak, men att man mycket sällan tappar kortet vid andra varningen, utan att det oftas krävs tre.
Klarhet i frågan=
![wink](img/smilies/wink.png)
Förlängd prövotid finns det ej något som heter, men varningar kan man få
För en uppskrämd 19åring är det jäkligt läskigt att få papper från länsstyrelsen, dock när jag läst igenom det igen förstår jag innebörden på ett bättre sätt
(allt fanns som PDF i länsarkivet)
Tjohej!