3555
Sök

Saab 900 -95 2,0 i med start problem

119 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Hejsan! Fick en saab 900 av min farbror som har lite vajsing. tongue
Den har svårt för att starta när den e kall. man måste mata mata mata och stänga av mata igen a ni fattar. efter ett tag går den igång. När den sedan är varm så startar den utan problem.

Jag har funderat och läst och om jag förstår det rätt så kan det va kallstarts ventilen.

Men då kommer frågan.   var sitter den och är den svår att byta?
Vad kan en sån kosta?
Nån som råkar ha en till salu? tongue

Tacksam för svar.

MVH: Daniel

537 Inlägg
7 april 2011
jag är inte helt säker, kanske är ute och cyklar helt, men har för mig att det inte sitter nån kallstartsventil på dom bilarna istället känner styrboxen av motorns temeratur och ger mer bränsle vid kallstart. men är inte säker. om det finns så sitter den på insuget och har antagligen en liten slang från fuelrailen till själva ventilen

119 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
okey. du är andra personens som tror att det inte finns. kanske det inte gör. :S.

men vad kan det då va för fel :S

537 Inlägg
7 april 2011
Ivarsson_740turbo skrev:
okey. du är andra personens som tror att det inte finns. kanske det inte gör. :S.

men vad kan det då va för fel :S

Skulle kunna tippa på att det är motortempgivaren som håller på att ge upp, så styrboxen inte känner av motortempen som den ska och förstår då inte att motorn är kall

119 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
okey men får prova att  köpa en och kolla. bekräfat när jag köpt en ny. tack en så länge. smile

537 Inlägg
7 april 2011
ok gör så. så lite så smile

8 Inlägg
14 april 2011
Skrota skiten tongue

119 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
haha cc. tongue ne men har provat att byta ut den men samma fel en. nån annan ide?

Sök