3379
Sök

Hjul-pinnbultstorlek v40 -00

11 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Hej!

Gängorna på en av pinnbultarna är dåliga på en av framhjulen (ni fattar säkert vad jag menar hehe)
Däckfirman lyckades sätta fast muttern i höstas men sa att jag måste kolla på den nu när jag ska byta till sommardäcken.

Min fråga, är det M12 1,5 på V40 -00 ?

Har hittat en gängverktyg-sats på biltema för 290kr som hade denna storlek i satsen som jag funderar på att köpa isåfall.. är amatör så vill vara säker på att det funkar innan man skruvar loss vinterdäcken wink

93 Inlägg
8 april 2011
Det bästa är ju att byta ut pinnbulten?
Senast redigerat av Hopstadius (8 april 2011)

5 198 Inlägg
8 april 2011
Hopstadius skrev:

kostar max 20:-på volvol..... åsså får du rätt.

11 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
Hopstadius skrev:

Det känns inte som ett enkelt ingrepp, iaf inte efter ha läst lite inlägg här och var.. ? :p

5 198 Inlägg
8 april 2011
robz0r skrev:
gamlingen skrev:
Hopstadius skrev:

Det känns inte som ett enkelt ingrepp, iaf inte efter ha läst lite inlägg här och var.. ? :p

Ingreppet är ju lite svårare,, du lär ju lossa drivknuten, bromsok och ha bort navet
Senast redigerat av gamlingen (8 april 2011)

11 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
robz0r skrev:
gamlingen skrev:

Ingreppet är ju lite svårare,, du lär ju lossa drivknuten, bromsok och ha bort navet

Haha ja det vill säga att det hade slutat med att jag råkat sätta eld på hela bilen. Tror jag försöker fixa till gängorna först och går det åt helvete får jag väl rulla upp bilen försiktigt till verkstan med 3 muttrar wink

5 198 Inlägg
8 april 2011
robz0r skrev:
gamlingen skrev:
robz0r skrev:

Haha ja det vill säga att det hade slutat med att jag råkat sätta eld på hela bilen. Tror jag försöker fixa till gängorna först och går det åt helvete får jag väl rulla upp bilen försiktigt till verkstan med 3 muttrar wink

Försöka går alltid.. men för mej vart det en ny bult.. tog ca 30 minuter.. visserligen bak,, så det tar väl lite längre tid fram

Sök