8 april 2011
Trådstartare
Tjenare, det är så att jag förr förra hösten köpte nya fälgar och däck till min Volvo 850 R, jag köpte R-fälgar och Toyo däck! Jag fråga Ralph vilka däck som skulle passa på bilen, vilken dimension alltså, och han sa en dimension, jag litade självklart på honom och hans kunnande då han jobbar med det dagligen.
Men iallafall jag köpte dom sent förr förra året, så han monterade på däckena och jag tog turen från Thn till där jag bor, ca 3 mil och ställde in bilen över förr förra vintern, samt denna, men nu när jag tog bilen i helgen så kolla jag bilen, och man såg tydligt att innerskärmarna va helt sönder slitna både bak och fram, jag ringde såklart Ralphs däck och klaga och sa att det va helt fel dimension, att jag som det är nu inte ens kan vrida på ratten ordentligt.
Då jag antog han va en hederlig man så skulle han kränga på rätt dimension på bilen, men icke.
Tycker detta är helt åt helvete då affären med både däck och fälg gick lös på ca 10-12 tusen.
Så det jag undrar helt enkelt är, har jag några rättiheter ens? Nu när det gått drygt 1.5 år sen monteringstillfället, dock har däcken rullat max 10 mil.
Tacksam för tips och råd.