3510
Sök

Byte av drivknutsdamask Nissan Primera 90 talare.

Slav
1 454 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Började riva lite i en bekants Nissan idag men stötte på patrull.
Hur skall jag få bort drivknuten för att få dit den ny damasken, har letat runt runt på drivaxeln och i drivknuten men kan inte komma på hur ja ska få loss den, så en akut vädjan till er HUR!?

http://forumbilder.se/images/220201180348Pf880.jpg

http://forumbilder.se/images/e20201182309P56a8.jpg

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
10 april 2011
Inut i drivknuten sitter en metall ring. Den gör så att den låser o håller ihop knuten mot axeln. Prova o slå bort den med en slägga eller koppar hammare lite hårt. Då bör den hoppa av. Funkar samma sak som när man tar bort en driv axel..

MVH

skogenracing.com for real people and cars..

...has left the building...
4 474 Inlägg
10 april 2011
Glidhammare är melodin, givetvis med en "adapter" så man kan sätta fast den i drivknuten...Hammare kan funka, men ibland kan man få banka länge, dessutom risk för missriktade slag som skadar knuten...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
10 april 2011
Kan även dra av drivaxeln o sätta den i ett skruvstäd o sen ta en koppar klubba. Funkar 9 av 10 tillfällen.

skogenracing.com for real people and cars..

Slav
1 454 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
tack för svaren, ska kolla i garaget om ja kan göra nån vettig lösning på egen glidhammare, då de saknas både avdragare, glidhammare och skruvstäd (sorry Hedin) kopparklubba med för den delen sad

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Sök