2759
Sök

Typs om nytt ljudsystem till mercedes 200 -87 och Hjälp

3 187 Inlägg
14 april 2011
willee22 skrev:
jadu jag vill ha musik i bilen men har just nu inte pengarna att slänga ut till ordentligt ljud så tänkte att som jag fixar huvudenhet och högtalare till att börja med sen så kan jag göra det ordentligt big_smile

ja, kör på en bra huvudenhet och ett par helt okej högtalare, sen när du får pengar så köper du steg smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 april 2011
Eller så kan du kika efter begagnade grejer.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

61 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
jag har nu kollat runt på huvudenheter och beställde hem denna http://www.mds.se/sv/product/15494/Pioneer-DEH-9300SD den borde ju vara bra?

61 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
willee22 skrev:
jadu jag vill ha musik i bilen men har just nu inte pengarna att slänga ut till ordentligt ljud så tänkte att som jag fixar huvudenhet och högtalare till att börja med sen så kan jag göra det ordentligt big_smile

ja, kör på en bra huvudenhet och ett par helt okej högtalare, sen när du får pengar så köper du steg smile

för förhoppningsvis så funkar denna http://www.mds.se/sv/product/15494/Pioneer-DEH-9300SD

3 187 Inlägg
14 april 2011
Lonefox skrev:

ja helt klart ett alternativ, men enligt mig så är det helt onödigt att lägga massa pengar på dyra högtalare samt steg och sen köpa en riktig skit stereo, enligt mig är stereon grunden i ett bra bygge.

61 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
jo nog förstår jag det. så nu blir det att hitta några fina 5,25 till min huvudenhet big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 april 2011
big-jepp skrev:
Lonefox skrev:

ja helt klart ett alternativ, men enligt mig så är det helt onödigt att lägga massa pengar på dyra högtalare samt steg och sen köpa en riktig skit stereo, enligt mig är stereon grunden i ett bra bygge.

Det tar längre tid ja MEN han kan få en hel rigg för 5-7k som nytt kunde vart värt 10-14k. ÄVEN en vettig välljudande enhet att bygga vidare ifrån. Eclips 8445 t.ex. ligger runt 2-2.5k begagnat idag och spöar skiten ur alla nya maskiner för det priset både...

Själv fick jag tag i två basar värda 8.2k styck för totalt 7.5k... Bara man vet vad man skall kika efter (man kan absolut bli tipsad om det ja) så kommer man riktigt långt ljudmässigt via begagnatmarknaden. Om man inte råkar ut för oseriösa säljare förståss...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

61 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
big-jepp skrev:
Lonefox skrev:

Det tar längre tid ja MEN han kan få en hel rigg för 5-7k som nytt kunde vart värt 10-14k. ÄVEN en vettig välljudande enhet att bygga vidare ifrån. Eclips 8445 t.ex. ligger runt 2-2.5k begagnat idag och spöar skiten ur alla nya maskiner för det priset både...

Själv fick jag tag i två basar värda 8.2k styck för totalt 7.5k... Bara man vet vad man skall kika efter (man kan absolut bli tipsad om det ja) så kommer man riktigt långt ljudmässigt via begagnatmarknaden. Om man inte råkar ut för oseriösa säljare förståss...

jag bor i umeå just nu men jag har kollat runt på blocket och hitta detta http://www.blocket.se/vasterbotten/Bil_ … =2&w=1 men tänkte är det inte lite dyrt? kanske kan buda runt 5000-4000?

Sök