Bogsera bil Avställds ingen försäkring osv

Freddechr
16 april 2011 · 34 Inlägg

Tjena tänkte köpa en Volvo 850 GLT. Bilen är cirka -10mil ifrån mig...Så då uppstår lite problem, hur får jag hem den?

Får jag bogsera den eftersom den är avställd och ingen försökring? Om jag inte får bogsera den, hur ska jag då få hem den? BIlen är EJ körbar. Kan man boka någon som kör hem den till mig, och vad skulle det isf kosta ungefär? Ge mig alla tips på hur jag kan få hem bilen på ett lagligt sätt utan problem!


MVh Fredde

gamlingen
16 april 2011 · 5 198 Inlägg

Antingen bärgare eller bilsläp,,

Freddechr
16 april 2011 · 34 Inlägg

gamlingen skrev:
Antingen bärgare eller bilsläp,,

Du vet inte vad en bärgare tar för att bogsera den?

Bompeman
16 april 2011 · 679 Inlägg

Freddechr skrev:

gamlingen skrev:
Antingen bärgare eller bilsläp,,

Du vet inte vad en bärgare tar för att bogsera den?

Typ ring och fråga närmste bärningsfirma?

NSS207
16 april 2011 · 515 Inlägg

jag hade ju hyrt släp isf, dyrt att ringa bärgare tongue

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Freddechr
16 april 2011 · 34 Inlägg

NSS207 skrev:
jag hade ju hyrt släp isf, dyrt att ringa bärgare tongue

Hmm jag får inte bogsera då? Och sen så har jag ingen dragkrok på bilen heller :S

NSS207
16 april 2011 · 515 Inlägg

Nej ingen bogsering, köpte en 745 för ett tag sen, som va avställd och oförsäkrad, och blev ingen bogsering där pga detta

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Bompeman
16 april 2011 · 679 Inlägg

Ja men då får du väl hyra både bil och biltransport, sen beror det ju på hur tung bilen är du ska dra hem, du måste väl ha BE behörighet för det ?

Senast redigerat av Bompeman (16 april 2011)

chrizz Administratör
16 april 2011 · 11 790 Inlägg

Tråd rensad på irrelevanta inlägg.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Freddechr
16 april 2011 · 34 Inlägg

NSS207 skrev:
Nej ingen bogsering, köpte en 745 för ett tag sen, som va avställd och oförsäkrad, och blev ingen bogsering där pga detta

Hur fick du hem den då?

Freddechr
16 april 2011 · 34 Inlägg

Bompeman skrev:
Ja men då får du väl hyra både bil och biltransport, sen beror det ju på hur tung bilen är du ska dra hem, du måste väl ha BE behörighet för det ?

Blir inte det skit dyrt? Bilen kostar som sagt 4000:-...

Bompeman
17 april 2011 · 679 Inlägg

Freddechr skrev:

Bompeman skrev:
Ja men då får du väl hyra både bil och biltransport, sen beror det ju på hur tung bilen är du ska dra hem, du måste väl ha BE behörighet för det ?

Blir inte det skit dyrt? Bilen kostar som sagt 4000:-...

Finns det mycket annat att välja på?

TS_quattro fyrkrafsare
17 april 2011 · 1 443 Inlägg

Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Turbo_Putte Med-lm
17 april 2011 · 132 Inlägg

TS_quattro skrev:
Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...

testa!

Freddechr
17 april 2011 · 34 Inlägg

TS_quattro skrev:
Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...

Nu är klockan rätt mycket, så kan inte ringa nu! Men vad skulle du chansa att dem vill ha betalt för det OM dem kan göra det åt mig? Låter som en mycket bra idé smile Du vet inte någon folkrace klubb i skåne? Är inte insatt i sånt smile

Hool
17 april 2011 · 1 067 Inlägg

Ring ditt försäkringsbolag..   Fixa en trafikförsäkring..   Be säljaren ställa på ...   KÖr hem..  Ställ av .. 

Fixat..

OM nu bilen är körbar och någorlunda i skick..     Kan ju vara klädsamt att ha en besitningstid bokad med smile

Sedn hemma så bokar man av den ..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2011 · 17 661 Inlägg

Ett bilsläp kostar ca 500:- att hyra ett dygn eller runt 250:- 4 timmar. Troligen blir det överlast på B-kort. Att fu upp bilen på släpet och så vidare är inga bekymmer. Släpen har en vinsch fram. Tog själv hem en stendöd Saab i januari i mer eller mindre snöstorm med en MB e-klass cirka 10 mil. Gick fint.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TS_quattro fyrkrafsare
17 april 2011 · 1 443 Inlägg

Freddechr skrev:

TS_quattro skrev:
Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...

Nu är klockan rätt mycket, så kan inte ringa nu! Men vad skulle du chansa att dem vill ha betalt för det OM dem kan göra det åt mig? Låter som en mycket bra idé smile Du vet inte någon folkrace klubb i skåne? Är inte insatt i sånt smile

Klubbarna finns listade på svenska bilsportförbundets hemsida, http://www.sbf.se dock så verkar den nere för tillfället.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Freddechr
17 april 2011 · 34 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Ett bilsläp kostar ca 500:- att hyra ett dygn eller runt 250:- 4 timmar. Troligen blir det överlast på B-kort. Att fu upp bilen på släpet och så vidare är inga bekymmer. Släpen har en vinsch fram. Tog själv hem en stendöd Saab i januari i mer eller mindre snöstorm med en MB e-klass cirka 10 mil. Gick fint.

Men om det blir överlast på ett B-kort, så får väl inte mina föräldrar köra den åt mig? Vad är max vikten, vet du det? Och du vet inte om man kan hyra en dragbil också eller? ...jäääääkla föräldrar som sålde 945Turbon och köpte en ford modeo >.<

Madhouse
17 april 2011 · 1 079 Inlägg

Finns säkert någon bekant med BE körkort och bil att låna, då är det bara att hyra ett släp några timmar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang