Hej
Bilen finns på min profil, regnr KET619 (mitt)Sparade ihop en del pengar för att köpa större bil och nu har man lyckats bli blåst för första gången...
Köpte idag en svart Saab 9-5 2.0t kombi -99 i Malmö. Mötte upp personen vid Nobeltorget (Nobelvägen 34 för att vara exakt). Dum som man var så körde man aldrig en fordonsfråga på den utan litade blint på vad säljaren sa.
Bilen påstods ha gått 18 500 mil men utdrag av tidigare besiktningsprotokoll visade 38 500 mil. Han hade lyckats ställa om mätaren och förfalska de besiktningsprotokoll som medföljde bilen.
Han har använt falskt namn, ett kontantkortsnummer han förmodligen redan har kastat och affären skedde kontant.
När jag upptäckte detta så körde jag en ägarkontroll på bilen och fann en dam som ägt bilen i flera år. Ringde upp henne och hon hade sålt bilen 8 dagar tidigare till samma man. Han hade lovat att posta ägarbeviset och hon, liksom jag, var dumt nog godtrogen och gick med på det. Han har aldrig postat det. Lyckligtvis för mig så har hon efter mitt samtal beställt nytt ägarbevis så att vi ska skriva över bilen på mig så fort det kommer.
Är det någon som vet vem det är som har kört denna bil den senaste veckan? Han var uppskattningsvis 25-30 år gammal, utländsk, pratade med brytning, normal kroppsbyggnad, kort hår och såg inte alls ut som någon hårding. När jag mötte upp honom så var hans fru i samma ålder med och deras nyfödda (max 6 mån.) bebis med. PM:a och jag är er evigt tacksam.Händelsen är för övrigt polisanmäld och han finns faktiskt till och med på övervakningsvideo på ett ställe vi gick in på för att plocka ut pengar. Tveksamt om det kommer att ge något dock.
Så här står jag nu, med en Saab 9-5 som eventuellt behöver en massa, massa underhåll och som har gått 20 000 mil mer än jag fick höra av säljaren.
Tack