4746
Sök

350 TPI Tänder inte

115 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Hejsan har en Volvo 760 med en 350 i som jag håller på att sätta i TPI. Men Nu är det så att den inte får nå soppa eller tänder. Så jag undrar sitter det någon startspärr i datatboxen? Eller vad kan det vara för fel?

Har en en del kablar kvar som är ett frågetecken?

3 292 Inlägg
20 april 2011
Startspärren brukar vanligtvis göra så själva startläget på nyckeln är dött.. det händer inget alls om startspärren är aktiverad..

Som på Volvo 760 som det suttit automat i tex.. måste man bygla kontaktdonet som sitter under askkoppen för att bilen ska gå att starta om man tex satt i manuell.. eller på annat sätt inte använder orginal låda..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

115 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Okej, som det är nu så sitter det en 700 låda i den.

3 292 Inlägg
20 april 2011
Ok.. och motorn snurrar när du vrider på nyckeln fast den tänder inte.. ?

Har du orginal bränslepump som sitter mitt under bilen.. ?

Har du kopplat inkommande bränsle på rätt slang till motorn.. och returen på returen till tanken.. ?

Har du kopplat in elen rätt.. som är till motorn och insprutningen till motorn.. ?

Finns ganska många frågetecken kring detta då det är lite mer att tänka på med en TPI om man tex jämför med en förgasarmotor..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 april 2011
hoforsnisse skrev:
Hejsan har en Volvo 760 med en 350 i som jag håller på att sätta i TPI. Men Nu är det så att den inte får nå soppa eller tänder. Så jag undrar sitter det någon startspärr i datatboxen? Eller vad kan det vara för fel?

Har en en del kablar kvar som är ett frågetecken?

Börja dan med att berätta vad du gjort, kollade på dina bilder och såg det suttit förgasare på´n. Har du rubbet ifrån en TPI härva eller är det eftermarknadskit. Vilka kablar är över, sitter alla givare på plats och är dessa även inkopplade. Vad för årsmodell på TPI´n, är chipet i boxen ett eftermarknads utan VAT´s för annars får du aldrig start på motorn osv. osv.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök