3275
Sök

Vita prickar på kolfiber vinge

106 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Hejsan idag upptäckte jag små vita prickar på min kolfiber vinge vad kan detta vara? och hur får man bort dessa mvh smilesmile

537 Inlägg
20 april 2011
-PonKen- skrev:
Hejsan idag upptäckte jag små vita prickar på min kolfiber vinge vad kan detta vara? och hur får man bort dessa mvh smilesmile

vita prickar? du råkar inte ha nån bild? smile

106 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:

Tyvärr inte! hmm Ja, Men det är verkligen små "vit färgade prickar som sitter. Nästan som luft bubblorna som skapas när man tonar rutor, bara att dessa är vita

Forummoderator
26 339 Inlägg
20 april 2011
Pollen?
Har du provat att polera bort dem?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

537 Inlägg
20 april 2011
-PonKen- skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:

Tyvärr inte! hmm Ja, Men det är verkligen små "vit färgade prickar som sitter. Nästan som luft bubblorna som skapas när man tonar rutor, bara att dessa är vita

åkäj, men det ligger väl en klarlack på kolfibern, kan det inte vara den som det har hänt nåt med, om det har trängt in fukt eller nåt sånt

106 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

åkäj, men det ligger väl en klarlack på kolfibern, kan det inte vara den som det har hänt nåt med, om det har trängt in fukt eller nåt sånt

Kan mycket väl stämma. Då den stått inne i garage ett långt tag under renovering. Hur kan man få bort dessa wink?

537 Inlägg
20 april 2011
-PonKen- skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:

Kan mycket väl stämma. Då den stått inne i garage ett långt tag under renovering. Hur kan man få bort dessa wink?

jadu, det är väl att slipa och lägga ny klarlack, men prova att polera först å se om det går bort, annars är det väl bara att lacka nytt kanske, men jag är inte säker.

106 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

jadu, det är väl att slipa och lägga ny klarlack, men prova att polera först å se om det går bort, annars är det väl bara att lacka nytt kanske, men jag är inte säker.

!
ska testa polera smile tack för hjälpen!

537 Inlägg
20 april 2011
-PonKen- skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
-PonKen- skrev:

!
ska testa polera smile tack för hjälpen!

gör det, så lite så smile

106 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Nu har det gått ett tag men jag lyckades få en bild på "prickarna" Någon som har en ide på vad det kan vara för något smile?

https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147961/147961-a30581b2070edeb60162aeaa9fe9f501.jpg
Senast redigerat av -PonKen- (21 maj 2011)

130 Inlägg
22 maj 2011
kalk, mögel, färg etc..
Går det inte bort med tvätt/polera/rubbing??

106 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
id_ skrev:
kalk, mögel, färg etc..
Går det inte bort med tvätt/polera/rubbing??

Hej! Ska iväg till garaget idag och testa med Rubbing! Återkommer med svar!

106 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Testade med rubbing! Gick tyvärr inte hmm får man slipa ned klar lack osv? hmm/

767 Inlägg
23 maj 2011
det är slip damm som kommit i klarlacken, du får slipa ner klarlacken och lacka om...hade det så på mina lister och det va bara till att slipa ner och lacka om

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

106 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
SAAB_4ever skrev:
det är slip damm som kommit i klarlacken, du får slipa ner klarlacken och lacka om...hade det så på mina lister och det va bara till att slipa ner och lacka om

Hur ska man slipa då jag nästan aldrig har hållt på med lack och sådant smile

Man tar 1000+ korns papper och våtslipar? och lägger på en klarlack efter smile?

1 489 Inlägg
23 maj 2011
Reklamera?

• Även den starka måste ta i när han skiter

106 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Länge sen jag köpte vingen hmm

767 Inlägg
24 maj 2011
Jag körde först med 1500 papper sen med 2000 våt slipa hela tiden och gör rent innan du lackar på igen

www.Rushracing.se

106 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
SAAB_4ever skrev:
Jag körde först med 1500 papper sen med 2000 våt slipa hela tiden och gör rent innan du lackar på igen

Okej wink Måste man slipa hela ? eller räcker det med de drabbade området? smile

767 Inlägg
24 maj 2011
jag gjorde hela för att få de riktigt snyggt och jämt

www.Rushracing.se

Sök