jag har nämligen en toyota supra mk4 hos en kille som har en bilverkstad. Men jag tycker att det är för mycke timmar dom har lagt på den om man räknar ut att hur länge det sku kunna ta. vad tycker ni om man kollar på vad dom har gjort och timmarna? svängningsdämparen villa jag ha bytt "fronten var borta när den blev inlämnad". sidokjolarna had en spricka "lägger ut bild på sprickan" sen montera kjolarna på plats och då had jag inte kjolar på den alls när den blev inlämnad. Sen de 3 rörena till twinturbon/luftrörena som är ovanför twinturbon, då var dom borta så det var bara att montera dit dom + plus montera dit lite vacum slangar. sen montera fronten på plats. och så var det en sak till som jag sa att dom sku göra så var att montera dit vingen. lägger upp lite bilder, dom är tagna före jag lämna in bilen så fronten och kjolen är löst på monterade på bilderna. men plus på så har dom satt fast bak fronten, sidospeglarna och innerpaffet på insidan och tagit bort intercolern och värför dom gjorde det så var att jag har sagt att jag har beställt intercooler men jag har alldrig sagt att dom sku montera bort den gamla intercoolern. så där har dom gjort saker på egen hand utan att fråga mig. vad tycker ni? har ni komentarer att ge? lägger ut arbetsspecifikation som jag fick. OBS: VILL HA SVAR AV ERFARNA SOM VET T.EX HUR LÄNGE DET TAR ATT BYTA EN SVÄNGNINGSDÄMPARE, PM gärna också med tips! Arbetsspecifikation av Arbete samt reservdelar bytta på Toyota Supra MKIV.
Demontering/montering av remskiva: 2h
Limning av sidokjolar, plastning 1h, montering: 1h
Montering av front, fastsättning av bakstötfångare, lyktor: 1h
Demontering/montering ic + tryckrör samt montering av dumpventil, demontering/montering kylare: 1h
Byte/kontroll + montering av vaccumslangar, montering tryckrör turbo: 1h
Plastning/reparation/limning av vinge: 3,5h
Montering av dörrsidor/backspeglar/högtalare: 0.5h
Lim: 40e
6st kontakter till spolar: 30e
4st 3tum klämmor: 20e
Kylarvätska: 30e
Skruvar M6/Självborrande: ingen kostnad
Genomgång av säkringar/relän samt bensinpump pga ingen signal: ingen kostnad
= 670 euro - (5838 kronor) men som lovat totalt 600 euro - (5228 kronor)
du kan välja att ta bilen som den står för 510 euro - (4443 kronor)
då dras följande bort från 600 euro:
6st kontakter till spolar: 30e
Kylarvätska: 30e
Montering av dörrsidor/backspeglar/högtalare: 0.5h (20 euro)
Lim: 10e
bilen ska vara "granskad", betald och du ha gått igenom de du tänker göra innan kl 16.00 imorgon den 21.4 -11
sprickan på kjolen.
rörena som är bara dit monterade + lite vacum slangar