2814
Sök

Montera btr på 850 gl

117 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Hej har en volvo 850 gl som jag tänkte montera en bränsletrycksregulator på så jag kan köra E85, kan någon berätta hur den ska kopplas och till vilka slangar osv vore de snällt då jag inte vet det.

Mvh
Tobias

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
21 april 2011
ganska lätt att se vart den ska sitta eftersom bränsle in i fuelraiden är skruvad medans returen sitter med slangklämma

dra ur returslangen montera en ny slang stump koppla till btr sen trycker du in returslangen till btr

Kör fort så hinner inget hända...

8 250 Inlägg
21 april 2011
Det bästa är att inte röra original btr utan istället byta spridare vilket kan vra lite dyrare och är lite mer jobb men ger vettigare resultat. Att bara ställa upp bränsletrycket har en hel del nackdelar.

117 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Okej om jag skulle ta o byta spridare istället vad ska jag köpa för några o räcker det med andra spridare eller behövs ngt mer?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
21 april 2011
tobbee_90 skrev:
Okej om jag skulle ta o byta spridare istället vad ska jag köpa för några o räcker det med andra spridare eller behövs ngt mer?

för att de ska bli bra så ska du ha en ställbar btr större spridare bredbandslambda ( så du ser hur den går när du ställer btren) efter detta kan du nog köra på etanol samt att den kommer gå helt ok till och med ! Vill du att den ska gå riktigt bra på e85 ska du mappa om den

117 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Okej då vet jag tack för svaren, men är det ett måste med btr också eller funkar de om jag bara byter spridare? och vad ska man ha för spridare?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
22 april 2011
tobbee_90 skrev:
Okej då vet jag tack för svaren, men är det ett måste med btr också eller funkar de om jag bara byter spridare? och vad ska man ha för spridare?

vad har du för soppa tryck med din orginal btr ? vid vilket tryck flödar de nya spridarna korekt ? detta är två grejjer du behöver veta. Vad du ska ha för spridare kan jag tyvär ej hjälpa till med, som jämnförelse så ska jag ha 315cc spridare i min vr6a om jag ska köra på etanol

117 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Soppa trycket tror jag ska vara runt 300kPa och en 850 GLT Flöde: 199.7cc/min @ 3bar Om dett är exakt så på min vet jag inte men de borde vara ngt i närheten

104 Inlägg
24 april 2011
Jag kör med 100% e85 i min 850gl, och märker ingen effect minskning o bilen har gått 41000mil ej konventerad
Senast redigerat av Goppie (24 april 2011)

Sök