3367
Sök

Ford mondeo -98 dålig handbroms HJÄLP!

34 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Hallo gott folk.
jag tänkte kolla ifall någon vet om hur man spänner handbroms på en Ford mondeo 98? det är trummor på den.

tack i förhand

37 Inlägg
21 april 2011
pistonhead skrev:
Hallo gott folk.
jag tänkte kolla ifall någon vet om hur man spänner handbroms på en Ford mondeo 98? det är trummor på den.

tack i förhand

Kolla vid handbromsen inne i bilen?

34 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
General_power skrev:
pistonhead skrev:
Hallo gott folk.

tack i förhand

hittar ingen justerare.sad

37 Inlägg
21 april 2011
pistonhead skrev:
General_power skrev:
pistonhead skrev:
Hallo gott folk.

tack i förhand

hittar ingen justerare.sad

Okej. Du har monterat bort all plast runt handbromsen? Tycker de borde va en där, men kan va under bilen också. Hissa upp bilen i bak och kolla om du hittar nån justerare där då smile

37 Inlägg
21 april 2011
Handbromsen justerade jag genom att skruva på en skruv som sitter innanför askkoppen till baksätet på vår tidigare Ford. Det var iofs. en -00, men det borde vara liknande.

34 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
General_power skrev:
Handbromsen justerade jag genom att skruva på en skruv som sitter innanför askkoppen till baksätet på vår tidigare Ford. Det var iofs. en -00, men det borde vara liknande.

Jag tog isär hela panelen nästan om man säger så men fanns inget. Under bilen fanns d inget heller. jätteskummt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2011
Kolla under baksätet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök