Fick en uppsättning rätt fräcka 16" fälgar med insexbultar runt om ytterkanten, typ så här:
Inte alls den här modellen som på bilden, enbart exempel på hur det "typ" ser ut. Dock vill jag lacka om dem iom att det är en del lacksläpp på dem men skulle vilja ta loss dem innan blästring. Går det eller är det fake? Vill inte sätta i en insex-nyckel och ta i för kung o fosterland med knäckt bultskalle som resultat!
Äkta spilt fälgar har genomgående bult med mutter på insidan av fälgen medans fusksplit som de heter är bara plast eller metall skallar som är limmade,tejpade eller pressade på plats ta ett verktyg och pröva rör på den jag hade bara denna suddiga bild på riktig splitfälg ursäkta kvaliteten
Får lösa bild under dagen o se om nån känner igen dem i "Vad heter fälgen tråden" och om nån vet ang. bultarna. Säg nu att det visar sej att de inte går o lossa, hur mattar o lackar jag fälgarna då? Maskera varje enskild bult eller vadå? För tanken var att fälgen skulle bli vit eller svart och bultarna kunde fått vara alufärgade.
Har jag sönder nåt så håller jag er ansvariga, bara så ni vet!
Sedärja, nu struntade jag i o ta reda på nåt o gick ut i garaget o drag av en insex skalle. Dock är de inte fake, enbart jäkligt dåligt material, ser gänggången... Får la borra o griskuka ur den....
Bultarna var inte bultar utan ditlimmade fejkbultar i PLAST!!!! Muahaha! Har pillat ur alla 80 st och gängar efter lackering upp hålen för att sen sätta i rostfria insexbultar. AEZ hette förresten tillverkaren.
Bultarna var inte bultar utan ditlimmade fejkbultar i PLAST!!!! Muahaha! Har pillat ur alla 80 st och gängar efter lackering upp hålen för att sen sätta i rostfria insexbultar. AEZ hette förresten tillverkaren.
Jag försökte att gänga i mina Asa-fälgar men det gick inget vidare, blev inga bra gängor...hoppas att det går bättre för dig
Och för er som tänker göra detta i fortsättningen. Börja INTE skruva loss skruvar med däck osv på innan ni vet om det är äkta eller fake split. Anledningen hoppas jag inte behöva förklara?
Och för er som tänker göra detta i fortsättningen. Börja INTE skruva loss skruvar med däck osv på innan ni vet om det är äkta eller fake split. Anledningen hoppas jag inte behöva förklara?
Antar att trådskaparen gjort detta? Jag själv krängde såklart av däcket före
de beror ju på om de är en äkta splitt fälg eller inte ? mvh
Vad innebär splitfälg?
split = splitta = dela
finns fake fälgar med riktiga skruvar som är skruvade in i fälgen och det finns dom som har limmade skruvskallar (oftast i plast då) , sen finns det säkert andra konstruktioner, men en fake splitfälg har aldrig en kant på insidan som delar eker-partiet från själva däck-partiet.
Bultarna var inte bultar utan ditlimmade fejkbultar i PLAST!!!! Muahaha! Har pillat ur alla 80 st och gängar efter lackering upp hålen för att sen sätta i rostfria insexbultar. AEZ hette förresten tillverkaren.
Jag garvar snarare åt dig som ska sitta och gänga i 320 skruv helt i onödan, haha
Finns splitfälgar med både bult och skruv? Ni måste försöka lära er att skilja med bult och skruv då det är helt olika saker. På Svenska heter det skruv och inte bult, förutsatt att ni inte snackar om bultar? Ursäkta det lilla oftopic, men jag fick med en fråga iaf som är ontopic