3665
Sök

Kört 75 på 30 sträcka vad händer nu

1 863 Inlägg
29 april 2011
Wanegardh skrev:
wallingstam skrev:
666_beast: vore kul att se hur du reagerade om du satt i min sits.....!

Han verkar ha förnuft för att inte hamna i samma sits.

Precis, lever på mitt körkort så jag tänker mig för i trafiken.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Muttley
29 april 2011
rallykid skrev:
nu HAR DU DIN CHANS...SE TILL ATT DENNA TRÅDEN RADERS FORT SOM FAN.
HÄVDA SEDAN ATT POLISEN MÅSTE SKRIVIT FEL REGNUMMER OCH ATT DU HAR VARIT HEMMA...

hoppas du inte sa till tanten som ringde att du visste om denna händellsen....utan bara sa va!!nej vaddå!!jag vet inget!!måste tagit fel nummer...

och inte erkännde......för då är du .....****t förklarad:-)

Om polisen gör en tabbe...så blåneka allt vad du kan......för du har ju inte gjort det än ju...

Hur fan tänkte du där ?. Skulle polisen bara komma på hans personnr för skojs skull?. I med han blev stoppad och polisen har skrivit papper på det finns även HANS personnr rapporterat till åklagaren. Dvs han sitter i skiten.
Så han kan ju försöka blåneka men han kommer att bli dömd mot sin nekan. Tyvärr får ju inte åklagare och domstol omyndigförklara sådana personer. Jag anser de vara jävligt barnsligt helt enkelt. Vilken bil som helst gör dessutom över 50 blås i första växeln-

Sen raderar de inte trådarna utan dem låser enbart tråden.

OUTLAW1
29 april 2011
tkd_rille skrev:
rallykid skrev:
nu HAR DU DIN CHANS...SE TILL ATT DENNA TRÅDEN RADERS FORT SOM FAN.
HÄVDA SEDAN ATT POLISEN MÅSTE SKRIVIT FEL REGNUMMER OCH ATT DU HAR VARIT HEMMA...

hoppas du inte sa till tanten som ringde att du visste om denna händellsen....utan bara sa va!!nej vaddå!!jag vet inget!!måste tagit fel nummer...

och inte erkännde......för då är du .....****t förklarad:-)

Om polisen gör en tabbe...så blåneka allt vad du kan......för du har ju inte gjort det än ju...

Hur fan tänkte du där ?. Skulle polisen bara komma på hans personnr för skojs skull?. I med han blev stoppad och polisen har skrivit papper på det finns även HANS personnr rapporterat till åklagaren. Dvs han sitter i skiten.
Så han kan ju försöka blåneka men han kommer att bli dömd mot sin nekan. Tyvärr får ju inte åklagare och domstol omyndigförklara sådana personer. Jag anser de vara jävligt barnsligt helt enkelt. Vilken bil som helst gör dessutom över 50 blås i första växeln-

Sen raderar de inte trådarna utan dem låser enbart tråden.

oj oj oj retade jag upp mr ordningsman nu eller...tagga ner för fasen...

fick en fortkörning med kortindragning raderad för en liknande sak för 1 år sedan...fel datum på platskontroll dokumentet så det blev till slut så att 6 fortkörare fick behålla sin kort för det kunde inte bevisas vilket datum det hände på...
så det är ju värt en chans...sedan det där med hans person nummer finns där...tror du inte jag också lyckats få en oväns KK indraget pga att jag angav hans siffror...Polisen i sverige..OMG dom tror ju fasen på jultomten bara man övertalar dom listigt...inga raketingenjörer direkt...
Nog om detta...Visst killen har gjort fel..det är jag också överens om...likaså att han ska få kortet indraget för olämpligt uppförande i trafiken....men alla chanser att klara sig skall man ta..

474 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Fick hem en bot på 4000 kr, trodde aldrig jag skulle bli glad över att få en böter på 4k smile
Vad som händer med kortet är dock inte beslutat än, men det blev ju inge dagsböter iaf! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Elektriker
718 Inlägg
4 maj 2011
Kul å se allt moralfolk(kärringar?) som tydligen aldrig kört för fort. Och framförallt aldrig dragit på lite från ett rödljus.
Antar ni går in till polisen och anmäler er själva om ni skulle råka köra för fort i en nedförsbacke eller inte står helt still vid stop plikt?
Fan karln klanta sig å tappa körkortet, klart som fan han drar alla rövare han kommer på för att förmildra det, den dagen nån annan inte skulle göra samma sak då flyger grisar och elefanter hoppar.
Lätt att tycka han är en idiot som försöker hitta på undanflykter, men när ni själv står där så vill ja fan höra en band inspelning där ni säger exakt det ni gjort fel=) Å kom inte å påstå att ni aldrig gjort nå fel;)

Som att kasta vatten i sjön.

474 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
monno skrev:
Kul å se allt moralfolk(kärringar?) som tydligen aldrig kört för fort. Och framförallt aldrig dragit på lite från ett rödljus.
Antar ni går in till polisen och anmäler er själva om ni skulle råka köra för fort i en nedförsbacke eller inte står helt still vid stop plikt?
Fan karln klanta sig å tappa körkortet, klart som fan han drar alla rövare han kommer på för att förmildra det, den dagen nån annan inte skulle göra samma sak då flyger grisar och elefanter hoppar.
Lätt att tycka han är en idiot som försöker hitta på undanflykter, men när ni själv står där så vill ja fan höra en band inspelning där ni säger exakt det ni gjort fel=) Å kom inte å påstå att ni aldrig gjort nå fel;)

TACK! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Elektriker
718 Inlägg
4 maj 2011
wallingstam skrev:
monno skrev:

TACK! smile

Jo jo, men jag ska inte ta ifrån dig att det är på klantigt å korkat å köra 75 på just en 30sträcka;)tongue
Brukar köra de jag känner är lämpligt, men så fort det är 30 så ser jag verkligen till att hålla det, inpopular at the police=)tongue

474 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Haha nej det får man gärna tycka, för jag tycker själv att det var riktigt klantigt... Men jag skulle heller aldrig köra 75 utanför en skola eller liknande... Så helt blåst är jag inte smile

Kommentera & Rösta ! ©

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
4 maj 2011
monno skrev:

Klart att vi alla har kört för fort. Jag har gjort många dumma saker i trafiken, med vetskapen om att det kan komma att kosta mig kortet. Då får jag helt enkelt ta konsekvenserna om jag åker fast. Det är riktigt fjantigt att folk inte kan stå för vad de gör.

Dessutom beror det väl lite på vad man gör och var man gör det. Det är 30 på 30-vägar av en anledning, att köra 75 där på en kväll då sikten dessutom är nedsatt pga mörker är rent ut sagt idiotiskt.

Men håll du fast vid din logik att det är rätt att göra något man inte får bara för att många gör det, och att vi som säger att det är dumt att köra 45 km/h för fort på en 30-väg kl 22 på kvällen är "moralkärringar". Att han dessutom inte såg 30-skylten och uppfattade det som 50 visar ju på att uppmärksamheten brast. Nästa gång kan någon i din familj stryka med, bara, tänk på det.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Elektriker
718 Inlägg
4 maj 2011
Så du menar att du inte på något vis skulle försöka göra så du t.ex får mindre böter eller tappar kortet kortare tid? I såna fall tycker jag verkligen du ska bli politiker! Dom är ju aldrig ärlig, så vore ju bra med en iaf=)

Försvarar inte att han kör för fort framförallt på 30 väg äre riktigt korkat. Men finns verkligen folk som tror dom är så jävla mycket bättre än alla andra, än fast när det kommer till kritan så är dem likadan.
Vist det är fjantigt att folk inte står för vad dem gör, men säkert 90% av alla personer (snarare 98% av gorg användare) kommer, om dom står inför rätta och kan med en liten historia slippa lindrigare undan, dra den historien.
Fördömmer inte dom som klagar på att han kör fort, utan dom som gnäller på att han frågar om råd för att få ett mindre straff, för sanningen är att ingen är nå bättre själv.

Muttley
4 maj 2011
monno skrev:
Så du menar att du inte på något vis skulle försöka göra så du t.ex får mindre böter eller tappar kortet kortare tid? I såna fall tycker jag verkligen du ska bli politiker! Dom är ju aldrig ärlig, så vore ju bra med en iaf=)

Försvarar inte att han kör för fort framförallt på 30 väg äre riktigt korkat. Men finns verkligen folk som tror dom är så jävla mycket bättre än alla andra, än fast när det kommer till kritan så är dem likadan.
Vist det är fjantigt att folk inte står för vad dem gör, men säkert 90% av alla personer (snarare 98% av gorg användare) kommer, om dom står inför rätta och kan med en liten historia slippa lindrigare undan, dra den historien.
Fördömmer inte dom som klagar på att han kör fort, utan dom som gnäller på att han frågar om råd för att få ett mindre straff, för sanningen är att ingen är nå bättre själv.

Men sen vet han med sig själv att han gjorde fel. Så de är bara att ta sitt straff och de verkar han ju göra med.
Fått fortkörning en gång och betalade den samma dag utan att sjabbla och jävlas för jag visste med mig att jag gjorde fel. De som nekar när de kört för fort ja de borde faktiskt se över sin situation och ifall de inte borde ta och köpa sig ett busskort istället.

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
5 maj 2011
monno skrev:

Jag är helt ärlig när jag säger att jag inte hade tjafsat emot om jag hade gjort en så pass grov grej, ja, sedan kan du tro på det bäst du vill. Om det vore lite mer utav ett gränsfall så skulle situationen kanske sett annorlunda ut, men 75 på 30-väg sent på kvällen? Jag hade skämts om jag hade försökt försvara det. Men visst har jag förståelse för om man försvarar om man råkade köra 10 km/h för fort och försöker lindra bötesbeloppet.

Jag hade blivit en helt värdelös politiker, för övrigt. Inte pga bristande ärlighet, i så fall kanske snarare tvärtom upp till den gräns att det hade blivit grovt opassande. wink

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Sök