3701
Sök

Ändrar fråga. Erfarenheter om opel calibra?

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Ändrar min fråga, Är det någon som har erfarenheter om en opel calibra? endast dom som har ägt/äger en calibra svarar..

jag vill veta kvalitet, vad som lätt går sönder, körbarhet, osv, det ni vet..

Tackar för svar

//bounce
Senast redigerat av Bounce (3 augusti 2006)

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
opel är bra bilar . allt är relativt . ingen bil håller för allt .

men de finns mkt bra bilar för 30k

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
3 augusti 2006
Bounce skrev:
Tjena, jag är ute efter en första bil nu..

Jag har tittat mycket på opel calibra, älskar designen, men vad jag vet är inte opel nån vidare bra grejer..

Någon som har erfarenheter om denna? kvalitet, håller dom bra, körbarhet, lätta att trimma osv?

Har ni fler förslag på bra bilar i 20-30 tusen klassen, så skriv..

//Bounce

Ja calibra håller hyfsat...beror ju lite på hur man behandlar den. Och ja..är det turbo i den så är den lite lättare att trimma iallafall.

Allt för den där jävla hatten!

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
är de en sugis så är de inte lönt alls . dessvärre så håller inte 4*4 på dom för mkt . men de är vad jag läst så de behöver inte vara så

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
okej, jag vill gärna höra från någon som äger/ägt en calibra som vet lite om den..

men en 2.0 liter 16v sugmotor på 150 hk, vad behövs för att uppnå åtminstone 200 hk?

har knappast råd med en turbomatad..

//bounce

1 309 Inlägg
3 augusti 2006
En Nissan 200SX S13 jag har en sån och är grymt nöjd dock blir den lite dyrare om man inte vill ha lite att fixa på den

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

348 Inlägg
3 augusti 2006
Några förslag

Mazda 323F, med DOCH motor går dom mycket bra

Saab 900NG, säker och snabb, köp turbo isåfall

Volvo 850, Skön komfort, säker, dock inte bilen med mest körglädje kanske

Honda CRX, går som en skållad bäver wink, väger inget så händer det nåt så, tja, inte så kul

BMW 318/320 e36, fin, men ruggigt dyr i försäkring.

Peugoet 205, körglädje på högnivå, men samma som CRX, inget att krocka i.

DOm jag kom och tänka på.

Har ingen erfarenhet av calibra, finns säkert många andra som kan ge bra svar där.

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
ja ang försäkringen på bmw 318\320 . de kan bli ganska billigt beroende på vart du bor ,, min kosta 4000 helår helförs . på en 318is . riktigt bra motor \bil e36 då

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Tackar tackar

bmw glömde jag nämna att jag inte köper, klarar inte av stämpeln, om ni förstår vad jag menar.

Står mest mellan en calibra, 850 och kanske audi a4 om jag har råd.

men, uppskattar verkligen information om opel calibra, stylade är dom äckligt feta..

//bounce
Senast redigerat av Bounce (3 augusti 2006)

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
"stämpeln" utrycket är så löjligt . förstår inte varför folk ens drar sej för att köpa en bmw bara för att Folk kan säga något .

isf rekommenderar jag en volvo 740 turbo .

oftast handlar de om avundsjuka .

1 639 Inlägg
3 augusti 2006
Bounce skrev:
Tjena, jag är ute efter en första bil nu..

Jag har tittat mycket på opel calibra, älskar designen, men vad jag vet är inte opel nån vidare bra grejer..

Någon som har erfarenheter om denna? kvalitet, håller dom bra, körbarhet, lätta att trimma osv?

Har ni fler förslag på bra bilar i 20-30 tusen klassen, så skriv..

//Bounce

Bättre med en 200SX eller Celica i den prisklassen.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Evolution Garage
394 Inlägg
3 augusti 2006
Själv köpte jag en Bmw 318is för en vecka sen.... Jag kände också lite av "stämpeln" men sket fullständigt i det när jag insåg att det är helt klart snyggaste bakhjulsdrivnabilen kontra bensinförbrukning.
Sen försäkring kan ju bli lite dyrt beroende på var man bor, men har du precis fått körkort så kan du ju alltid regga den på en förälder. Då blir det inga pengar.

Nu har den gått ca 200 mil i min ägo, och jag är skitnöjd!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Nknn
3 augusti 2006
haha hur i h-vete kan du bry dig om "stämpeln"? Bara uttrycket är ju löjligt! Vem fan bryr sig om nån slänger ur sig en kommentar om den, och hur ofta är det då btw?

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
de är så löjligt .

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
sen handlar det inte bara om vad andra tycker, även jag själv, så lägg ner snacket om bmw..

fler tips?

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
mmm

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
ingen 740 tic \ 240 tic då?  dom ligger ju mellan där nånstans

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
jaha hur kommer du in på 240 nu då? försöker du jävlas med mig eller?

ändrar fråga, endast ute efter information om calibra, någon som vet, som äger/ägt en..

//bounce

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
nej jag jävlas inte med dej , jag försöker komma på fler bilar bara ,. du skrev ju fler tips ?
då trodde jag inte du mena enbart calibra . ursäkta mej

65 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
okej, men tycker du verkligen att 240 och 740 ens ser lite bra ut? det handlar ju om 5000 klassen typ tongue

jaja

Sök