3096
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

5 111 Inlägg
19 maj 2018
Kan inte påstå att jag bryr mig .....

Evildan
19 maj 2018
Knugcab skrev:
Kan inte påstå att jag bryr mig .....

Näe, du kör ju diesel. big_smile

5 111 Inlägg
19 maj 2018
Det spelar ju ingen större roll, även den är fortfarande för billig med tanke på att jag inte bytt den trasiga bakslangen på cykeln på två veckor......har man råd att vara så lat när fordonet i fråga dricker som en parkbänksalkis så kan inte bränslet vara så dyrt....

Evildan
19 maj 2018
Knugcab skrev:
Det spelar ju ingen större roll, även den är fortfarande för billig med tanke på att jag inte bytt den trasiga bakslangen på cykeln på två veckor......har man råd att vara så lat när fordonet i fråga dricker som en parkbänksalkis så kan inte bränslet vara så dyrt....

Jag instämmer till fullo ty annars hade inte bilparken varit full med tunga törstiga personbilar och dessa pseudoterrängbilar typ höjda kombibiar försedda med plastpaneler och skärmbreddare.

5 111 Inlägg
19 maj 2018
https://s9.postimg.cc/6pob0erlr/8607db6de1e5d22ff71e2b236fd6bb52bd598dbc_1_666x500.jpg

.....har absolut iiiiiingen aning om vad du pratar om...... hmm
(Båda typerna på samma bild, touché liksom...)
Senast redigerat av Knugcab (19 maj 2018)

Muttley
19 maj 2018
caromania skrev:
@muttley, ja det är väl egentligen närmare 8% när jag räknar men jag har mig själv att skylla. För det första drar de tre bilar jag vardagligen kör mellan 0.85-1.1 l/mil och sedan tillhör jag de där hemska som gärna tar bilen en vända längs någon fin asfalterad krokig Uppländsk landsväg som avkoppling.

Prisdebatten är skev. Soppan kostar lika mycket nu som förr, give or take... Folk är fan dumma i huvudet som bara tittar på siffrorna utan att begripa värdet av dem. Sedan kan man dryfta om skatter generellt i oändlighet. Jag tycker det är vettigt med höga skatter på tobak, alkohol, drivmedel och annat som egentligen inte är så jäkla bra. Ja, skatterna drabbar mig också och jag är varken rik eller röd. Jag skulle inte ha något emot en skatt på socker också. Oavsett vilka partier som skulle besluta i dylik fråga.

Ja för att vara helt korrekt så måste man jämföra med lönen man hade förr. Det går ju verkligen inte att jämföra annars.
Alkoholskatten är redan så enorm att det lönar sig att köra ner till tyskland för att köpa en flaska finvodka för att spara in på soppan för mig.  (alltså vodka som kostar från 1200 litern och upp i Sverige)

Däremot sockerskatten skulle ju vara ett par 100% för tillsatt socker är absolut inget någon levande varelse behöver.

264 Inlägg
27 maj 2018
trots penningvärdets förändring så har priset ökat, även sett till inkomst på 70talet gentemot dagens siffror. så det kostar inte lika mkt som förr, det ÄR dyrare smile men ja vem ska klaga, har nog aldrig ägt en miljövänlig bil eller bilar som dragit under en liter milen vid mig bakom spakarna förutom en polo sdi och en corsa... så ska inte sitta o klaga igentligen men klart man vill ha ner priset på 13kr litern åtminstonde.

2 306 Inlägg
28 maj 2018
Var norrut i helgen. Överallt kostar bensinen mellan 15:70-16:20, men här i Helsingborg har det legat nere på 14:50-14-70 i över en vecka nu. Vafalls?

Avstängd
10 388 Inlägg
28 maj 2018
Mew skrev:
Var norrut i helgen. Överallt kostar bensinen mellan 15:70-16:20, men här i Helsingborg har det legat nere på 14:50-14-70 i över en vecka nu. Vafalls?

Rätt vanligt scenario när man kör längst E4:an ex.vis, beroende på håll, så kan man se höjningen/sänkningen per mil man lägger bakom sig.

Med undantag kanske för Värnamo om man orkar svänga av E4:an wink

Tyckte mig dock läsa något i någon feed om att riktpriset skulle sänkas med 20 öre nu iaf.
Senast redigerat av it_mutt (28 maj 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Administratör
11 911 Inlägg
28 maj 2018
"På min tid" flippade man när priset gick över 8kr wink Gubben har talat... men ja, skatterna är riktigt höga nu. Råoljan är väl dessutom billigare än på länge, och ändå går priserna bara upp för oss... hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

981 Inlägg
28 maj 2018
Mew skrev:

Verkar bara vara St1 i Helsingborg som håller det priset i hela Skåne  https://bensinpriser.nu/stationer/95/skane-lan/alla
Senast redigerat av candyweiss (28 maj 2018)

VAG har världens bästa bilar.

7 433 Inlägg
28 maj 2018
chrizz skrev:
"På min tid" flippade man när priset gick över 8kr wink Gubben har talat... men ja, skatterna är riktigt höga nu. Råoljan är väl dessutom billigare än på länge, och ändå går priserna bara upp för oss... hmm

Känns inte som så värst länge sedan vi på ANA i Nyköping hade en anställningsförmån att få tanka i automaten då man fick 12,5 liter för en "tia".

I går passade jag på att tanka för 16:16 per liter. I dag 15:96.
Skatten eller bensinpriset som är orsaken?

Avstängd
10 388 Inlägg
28 maj 2018
torsen skrev:
chrizz skrev:

Känns inte som så värst länge sedan vi på ANA i Nyköping hade en anställningsförmån att få tanka i automaten då man fick 12,5 liter för en "tia".

I går passade jag på att tanka för 16:16 per liter. I dag 15:96.
Skatten eller bensinpriset som är orsaken?

Nej mitten/slutet på 60-talet är inte så längesen wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 250 Inlägg
28 maj 2018
Länge sedan jag kostade på och tankade på OK.
De är klart en av de dyraste i Värmland.
Senast redigerat av Meaganeowner (28 maj 2018)

Sök