Du måste montera original gångjärnen till dörrarna då blir värdena bra igen*haha*.Nä lite mer seriöst: Man kan INTE rengöra en lambdasonden, den funkar som så att det finns ett skikt med ett "reaktivt ämne" innanför den perforerade metallkåpan, om detta skikt är starkt förorenat av sot mm så kommer inte sonden att kunna reglera "snabbt nog", vilket kan resultera i knasiga värden.
Mina råd är....
1: Skippa fusket med E85, sällan det funkar...
2: Byt lambdasonden (du kan ha kontroll-sond på en 97:a, räcker med att byta reglersonden). Det är god ide att byta lambdasond efter ca 16000mil, därmed inte sagt att de inte kan reglera bra nog i över 30000mil.
3: Varmkör korrekt, dvs lägre hastighet (max 70!), konstant låga växlar med varvtal mellan 3500-4500, då värmer du katten bra, o "bränner" ut den oxå...
4: Sätt tillbaka original gångjärnen:)
Skulle den fortfarande inte gå igenom efter dessa åtgärder så får du läsa av ev felkoder, igen!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure