oavsett om det går att sätta dit den skyldige så täcker din försäkring skadan, sedan om du kan få allt betalt (vållande bilens trafikförsäkring - hans självrisk) ersättning från TFF (din försäkring tar skadan, du får betala cirka halva självrisken) eller som i mitt fall, min Vagnskadeförsäkring tog smällen, jag betalar självrisken själv som i mitt fall ligger på 5000, surt, javisst men oavsett om skadan är självförvållad eller inte så tar din vagnskadeförsäkring skadorna OAVSETT om skadan är självförvållad eller inte (så länge du inte t.ex brakar i diket på fyllan eller kasar av en hal väg på vintern åkandes på blankslitna vinterdäck, vissa förs. bolag har villkor som gör försäkringen ogiltig i dessa fall) men det är ju inte det i ditt fall, det påminner mest om skadan jag fick. Jag upptäckte inte skadan genast då den satt på höger bakskärm vilken jag oftast inte går runt bilen och kollar i alla vinklar för att titta efter ev. skador innan jag sätter mig i och åker iväg. Så kort sagt, kontakta ditt försäkringsbolag så hjälper de dig, du åker förmodligen på självrisken själ om du inte har vittne till händelsen alt ett vittne som kan intyga att bilen var hel då den parkerades, i vilket fall så täcks skadan av din försäkring, end of story...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!