3137
Sök

Köpråd bil för ca20-30 tusen med bra motorefekt tex bmw 750 audi a8 mm

739 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#1
är ute efet någon rolig bil bak eller fyrhjusdrift med mycket motor efekt och utrustning för ca 20-30 tusen

vad finns det mer för bilar än dom 2 ja nämt ?


Forummoderator
18 013 Inlägg
8 maj 2011
#2
agadiffen skrev:
är ute efet någon rolig bil bak eller fyrhjusdrift med mycket motor efekt och utrustning för ca 20-30 tusen

vad finns det mer för bilar än dom 2 ja nämt ?

Har precis plöjt igenom blocket efter samma. Dock ska jag ha automat.Det blir ingen van utan nåt annat som får ersätta Mersan... Har hittat:

Audi V8 Quattro
BMW 740 (Lurigt + Köp ingen 750 om du inte har massa reservstålar på banken, går bra dock, haft 2 själv)
Äldre S-klass mercor. De brukar fungera bra dessutom.
Volvo 940 Turbo
Porsche 924. Inte stark men kul.

Tänk inte på utrustningen i den prisklassen. En bra och fungerade bil är svårt nog att hitta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 maj 2011
#3
Bmw 540 kan ju vara nåt, det som stör är att det brukar vara billigare med en 7-serie av samma årgång.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

345 Inlägg
8 maj 2011
#4
Samtidigt, får man en fräsch/motormässigt frisk större tysk vagn för dom pengarna?


711 Inlägg
8 maj 2011
#5
Tynnerstroem skrev:
Samtidigt, får man en fräsch/motormässigt frisk större tysk vagn för dom pengarna?

Någolunda, skulle jag säga. Man får testa den ordentligt. Sen kan man ha otur (som jag), där sak på sak "rasar" efter köpet...


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
8 maj 2011
#6
Tynnerstroem skrev:
Samtidigt, får man en fräsch/motormässigt frisk större tysk vagn för dom pengarna?

en 7 serie är inte direkt mindre än 5 serien ... större skulle jag vilja säga, en äkta lyx vagn gäller att hitta en i riktigt fint skick bara då det kan bli riktigt dyrt att laga


739 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#7
kollar som attan lite sugen blev ja på en merca s-500 vad tror ni om den vad bör man kolla upp innan köp


Forummoderator
18 013 Inlägg
8 maj 2011
#8

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

711 Inlägg
8 maj 2011
#9
CHEEVA skrev:
Tynnerstroem skrev:
Samtidigt, får man en fräsch/motormässigt frisk större tysk vagn för dom pengarna?

en 7 serie är inte direkt mindre än 5 serien ... större skulle jag vilja säga, en äkta lyx vagn gäller att hitta en i riktigt fint skick bara då det kan bli riktigt dyrt att laga

Äldre BMW är inte speciellt dyra att laga, reservdelar finns absolut till överkomligt pris.
Sökte runt lite information åt en kompis gällande Saab 9-5, då var det någon som behövde köpa en backventil till vevhusventilationen vilket skulle kosta 3000kr - BMW tar 500kr för det.
Det är bara en myt att BMW är jättedyra - men det finns ju förstås vissa saker som är dyra, t.ex. AC och sånt.

Man ska även vara uppmärksam på drivlinan. Bilarna körs hårt så man ska akta sig för klonkande ljud. Fram så lider bilarna av vikten, stag, bromsar o.s.v. går åt på sådana bilar.
Har man automat ska man verkligen se till att testa att den växlar mjukt och fint, både upp och ner, att kickdown funkar, att den inte slirar (lägg i D i en uppförsbacke så ska den inte rulla bakåt).

Annars kan det vara en del andra mindre problem, som t.ex. kärvande elhissar, sega elstolar o.s.v.

Relativt hög försäkringspremie på dessa också och förstås ganska hög bensinförbrukning.


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
8 maj 2011
#10
thelaughingmadman skrev:
CHEEVA skrev:
Tynnerstroem skrev:
Samtidigt, får man en fräsch/motormässigt frisk större tysk vagn för dom pengarna?

en 7 serie är inte direkt mindre än 5 serien ... större skulle jag vilja säga, en äkta lyx vagn gäller att hitta en i riktigt fint skick bara då det kan bli riktigt dyrt att laga

Äldre BMW är inte speciellt dyra att laga, reservdelar finns absolut till överkomligt pris.
Sökte runt lite information åt en kompis gällande Saab 9-5, då var det någon som behövde köpa en backventil till vevhusventilationen vilket skulle kosta 3000kr - BMW tar 500kr för det.
Det är bara en myt att BMW är jättedyra - men det finns ju förstås vissa saker som är dyra, t.ex. AC och sånt.

Man ska även vara uppmärksam på drivlinan. Bilarna körs hårt så man ska akta sig för klonkande ljud. Fram så lider bilarna av vikten, stag, bromsar o.s.v. går åt på sådana bilar.
Har man automat ska man verkligen se till att testa att den växlar mjukt och fint, både upp och ner, att kickdown funkar, att den inte slirar (lägg i D i en uppförsbacke så ska den inte rulla bakåt).

Annars kan det vara en del andra mindre problem, som t.ex. kärvande elhissar, sega elstolar o.s.v.

Relativt hög försäkringspremie på dessa också och förstås ganska hög bensinförbrukning.

just 8an kan bli en dyr historia ... blev det för min far, en polare hade en 750.... blev också en dyr historia, så är det med alla lite lyxigare bilar inte just bmw som är dyra, de är inte dyrare än någon annan det har jag aldrig sagt. Men gammal lyxbil i halvtaskigt skick blir lätt väldigt dyrt


- Fartdåre
91 Inlägg
8 maj 2011
#11
Bmw 540 / 740.
Mercedes S-500.
Sen finns de ju a8, s2, s4, som kan hittas billigt. samt Volvo T5, dock är dom ju inte bakhjulsdrivna.
Lycka till!! Själv ska jag köpa en 500 mercedes imorgon, hehe :-)

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)


Sök