Hehe, det var 3månader sen jag senast skrev nått här =/
Men det betyder inte att bilen bara stått och samlat damm.
Det intressantaste som hänt är väl att jag byggt avgassystem till bilen.
Från turbon konas downpipen upp till 3,5" och en bit ovan drivaxeln konas den ner till 3" som resten av systemet är.
Från turbon till efter bakdiffen är det tig-svetsat rostfritt men sen tog Argon-gasen och pengarna slut
Så den sista biten Mag-svetsades med Simons stålrör, en begagnad Simonsdämpare och ett egenbyggt slutrör jag gjorde för massa år sen.
Sen så byggde jag ju i våras ett rör för att ha ett öppet luftfilter likt det som Dahlbäck Racing kittet jag hade förut på min svarta s2, fast jag byggde mitt i aluminium istället för rostfritt.
Resultatet blev riktigt coolt sug- och dumpljud.... Men då man blivit gubbe så såldes grejorna och orginal filterbox moddades och hamnade på bilen igen
Bilen är påställd, provkörd och väntar på besiktning.
Och så har jag köpt på mig massa slitdelar från
http://webshop.cp-service.se/Det som gäller nu närmast är att jag ska byta stödlager på kardan, se över hastighetsgivaren då bilen tydligen bara går upp till 120km/h även när man ligger på 5500rpm på 5ans växel
Samtidigt som jag har bilen på pallbockar passar jag på att byta bränslefiltret.
Efter besiktningen åker det på en uppgraderingsturbo, Rs2 avgaskam, ny kamkedja samt byte av kamrem, vattenpump, ventilkåpspackning och ventilkåpa med svetsat slanganslutning fram för bättre ventilation.
Sen i med bredbandslambdan för att kolla hur Mindtrusts gamla box som är mappad för liknande setup passar på min bil