Jag har fått ställa in bilen i polarns garage för upptorkning och lite pyssel Så imorgon efter jobbet blir det äntligen lite gjort som tex att leta var fan den släpper in vatten.... troligtvis vid framrutan som nyligen är bytt... Sen ska jag byta till shortshiften som jag hade på racebilen och bakre diffbussningen blir oxå stum. Och så lite allmänt småpyssel såklart...
Äntligen fått lite tid över och pyssla lite med bilen Fyllde på lite olja i bakdiffen som läckt ut lite under årens gång. Tyvärr har jag inte lokal där jag kan ha bilen stående så jag kan plocka ner diffen för genomgång och byte av packboxar. Så det får jag lösa nån annangång eller så fixar jag en extra diff som jag gör iordning och byter.
Passade även på att byta ut bakre diffbussningen mot en stum. Så nu sitter äntligen hela drivlina som den ska
Nästa på att göra listan blir att slänga på vinterdäck, byta remmar till generator och servopump och montera shortshiften.
Äntligen fått lite tid över och pyssla lite med bilen Fyllde på lite olja i bakdiffen som läckt ut lite under årens gång. Tyvärr har jag inte lokal där jag kan ha bilen stående så jag kan plocka ner diffen för genomgång och byte av packboxar. Så det får jag lösa nån annangång eller så fixar jag en extra diff som jag gör iordning och byter.
Ibland är det bra att ha en hyffsat orginal s2 Som tex nu när jag byggt ett ventilationskitt till en annan s2 här på garaget.
Och när jag ändå hade plockat bort mina slangar för att kunna bygga ovanstående passade jag på att byta ut yttligare en färgad slang mot en svart. Ett steg närmare ett cleant motorrum, men det är endå låångt kvar innan jag är nöjd. Men det är ingen prio när det gäller den här bilen så det får bli lite små förändringar lite då och då. Lite bilder i allafall.
SPARKY Hybrid insug 3b/Aan och 7A gaswire. Här ser man också staget till vattenkylaren som fick flyttas lite bakåt för att kunna få till det med AAN gaveln.
Så här ser det ut i dagsläget. Fick modda plastkåpan lite, därför sågen ligger på vätskebehållaren
Mini update då. Hade ett shortshift-kit från svarta s2an som legat och samlat damm på vinden. Gör sig mycket bättre på den bilen här som var duktigt glapp i spaken.
Så nu när drivlinan är näst intill stummonterad, förstärkt koppling och man har korta distinkta lägen med växelspaken känns det som den biten är hyfsatt optimerad för aggresivare körning
Fick möjlighet att hyra ett garage i andra hand lite till och från så jag hyr det veckovis. Perfekt då jag har en hel del små delprojekt med bilen
Tyvärr är garaget redan "inrett" men på ungefär en halvtimme med sopborstar och plastsäckar fick jag och frugan till det så man fick in bilen och kan gå runt den
En gammal PLAYBOY kalender lättade upp städandet som fan! Vetttefan vilken månad vi valde, vi gick ytligast efter bilderna
Det där får duga.
Nu står bilen äntligen inne och jag kommer väl börja med bilen till helgen.