Okej då var det kortmotor jag hade..
Haha jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men känner mig otroligt lättad!
Klockan 4a så åkte jag och hämtade min önskade bil, en saab 9000 2,3t CSE. nöjd som fan så drar jag där ifrån och hämtar upp en kompis som bor i samma stad. åker ut på en landsväg och kör typ 5km, sen vänder jag och åker in mot staden igen och kör om en bil och sedan lägger mig på 5an och kör typ i 90-100km/tim..
sedan känner jag hur bara bilen bromsas oavsett hur mycket jag trycker på gasen. drar kopplingen och försöker starta den med nyckeln, inget händer! bilen är stendöd, går inte ens runt. släpper upp kopplingen på 4an och motorn går runt men startar inte utan bromsar bara ner.. förblyrrad som jag blev så svängde jag in på närmaste infart. ställer mig där och öppnar huven och försöker starta motorn igen, inget händer! misstänker dåligt batteri och börjar skrapa lite på polerna. vrider om på nyckeln igen, nu började motorn dra runt! tänkte att batteriet var kasst så ringde efter pappa..
Pappa i full fart mot mig så ringer jag gamla ägaren och berättar mitt problem, kände ifrån början att han igentligen skiter i mig totalt och verkade vilja avsluta samtalet snabbt, inte för han va oärlig utan mer att köpt är köpt.
Pappa anländer och får tillslut igång bilen med ett jävla knack i motorn, låter som nån står och slår med hammare inne i motorn varje sekund typ. ringer upp säljaren och säger att jag misstänker att något har gått sönder som är lite mer allvarligare än batteriet. Ber även säljaren komma och kolla för han kanske har stött på detta problem innan, säljaren kommer och startar upp motorn och han går och gnagar lite och konstaterar att det är ju ett allvarligt fel, orklös och knackar...
Han ringer sin fru i "hemlighet" för att rådfråga och dom kommer fram till att dom ska jaga fatt på ägarbyteslappen som dom precis hade lagt på och ge tillbaka pengar så skrotar dom bilen. sagt och gjort så jagade vi rätt på lappen och pengarna tillbaka i fickan så bogserade vi hem bilen till dom igen..
Detta var VÄLDIGT vänligt av säljaren och jag kunde knappt tro mina ögon då jag hade förberett mig att slänga pengar i sjön, så jag är väldigt tacksam. Så nu är jag väl på jakt efter en ny bil, IGEN.
hmm