Rquired skrev:
Ärligt talat håller jag med dig, jag tycker inte alls om starka FWD turbobilar och särskilt inte sådana med Volvo´s mjuka typ av chassi men vet att åsikterna skiljer sig. Men jag brukar uppleva att en rolig motor gör mycket av körglädjen i en bil och det tycker jag Volvo´s femma är. Fyran i en Golf är inte rolig tycker jag personligen, men bilen i sig är så mycket roligare som vi konstaterade. GTI finns med V5 också, den motor är roligare än fyran och vore kanske ett alternativ?
Men om du köper en rolig MC, varför söker du en mindre och roligare bil samtidigt? Jag måste bara fråga, för jag hade sökt ett bekvämt transportmedel snarare och haft motorcykeln för körglädje personligen.
Nej, allting över 200hk på framhjulen är bara meningslöst. Men jag tycker inte det finns någon körglädje i S60n, visst den går ju trevligt upp i fart och så, men kurvtagning är inget vidare roligt, känns mest som den bara säckar ihop.
Jo jag har väl inte tittat på någon speciell GTI, kollat på både V5;orna och fyrorna. Men fyran kanske är lite så att den måste 'piskas' mer än vad V5;an behöver?
Mest för att jag inte vill att dom 2sakerna ska ta ut varandra. För även om jag ska köra bil så vill jag fortfarande kunna ha roligt. Jo jag förstår hur du menar
BOLIN_ skrev:
Jag kan berätta för dig att jag tycker att V6 4motion är riktigt kul på vintern! Det sitter Haldex fyrhjulsdrift i de och tycker att den går riktigt fin, sen är ljudet ur den V6:an (VR6) jävligt gött! Min polare som har bilen och han säger att den drack cirka 0,8-0,95 vid lugn körning!
Jo kollat filmer på Youtube och där verkar dom ha roligt iaf. Och ljudet vet jag också att det är riktigt gött
Jo min S60 är svår att få i snitt under 0.95 under lugn körning. Den går i princip bara landsväg och motorväg.
THEBADGUY skrev:
Jag kan faktiskt slå ett slag för V5:an.
Har en själv nämligen. Och är verkligen riktigt nöjd med den! Riktigt mysigt ljud, och den går faktiskt bättre än en 1.8T.
Nackdelen är väl förbrukningen. Blandat runt 0.8-0.85. Men det väger en riktigt roliga körglädjen upp
.
V5:an har ju även kamkedja, så du slipper ju att byta kamremmen.
EDIT: Ska ju dock nämnas att jag har den lilla v5:an, med 150 hk(10 ventiler) Kom en med 20 ventiler och 170 hk 2003 om jag inte minns helt fel.
Jo jag har tittat på V5an med.
Som jag skrev lite längre upp så kan jag tänka mig att en 4a är lite ettrigare än vad V5an är? Men tror ändå på något sätt att 4;an är roligare. Men jag har ju ingen egen erfarenhet så jag vet ju inte. Sen så gillar jag turbo bilar mer personligen.
Om man utgår ifrån faktan på den här sidan:
http://www.performance-car-guide.co.uk/vw-golf-mk4.htmlSå känns 4;an som ett bättre val.