Ett tips är att inte dra av skruven om du väl lyckas få nåt "grepp" på den, spenderade säkert 10 timmar och x-antal borrar (iofs inte toppkvalitet på borrarna direkt ) med att försöka borra ur när jag lyckades för nåt år sen
Fick lämna bort det till slut till en lirare som citat "aldrig misslyckats med något"
Svetsa dit en satans jaevla mutter åå hammra till på muttern för att väcka den lite ! låt det svalna helt innan du börjar åå dra med hyls nyckeln!värmen gör att bulten expanderar åå då har det ju lite trögare! Lycka till!
Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
25 maj 2011
Glödga muttern med acetylensvets, låt den svalna och dra loss den med en lämplig rörtång eller svetstång. Alternativt brukar det kunna gå ganska bra att spräcka en mutter med hyggmejsel om man kommer åt.
Har samma problem fast med bulten som håller fast bromsskölden , den nedre av dom , så vet inte riktigt om jag ska använda svets metoden eller värma på, vad ska man isf värma med ? funkar värme pistol eller måste man använda något så det blir varmare? Tacksam för svar om någon har haft samma problem.
Har samma problem fast med bulten som håller fast bromsskölden , den nedre av dom , så vet inte riktigt om jag ska använda svets metoden eller värma på, vad ska man isf värma med ? funkar värme pistol eller måste man använda något så det blir varmare? Tacksam för svar om någon har haft samma problem.
Nu minns jag inte exakt hur det ser ut på din bil men värmepistol räcker absolut inte, kan gå med gasolbrännare eller liknande men gassvets är det absolut bästa. Tänk på att det inte är bulte som ska värmas utan godset/muttern.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Ta en hylsa och knacka dit och bränn på ordentligt me svetsen i hylsan från hålet där man stoppar in spärrskaftet, går det inte så får du hitta nån hög klippa att hoppa från.
Ta en hylsa och knacka dit och bränn på ordentligt me svetsen i hylsan från hålet där man stoppar in spärrskaftet, går det inte så får du hitta nån hög klippa att hoppa från.