2280
Sök

Ladd problem volvo s40 t4 bsr steg 3

47 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
#1
hej! jag har en t4 som bara laddar 0,5 bar sad dom ska ju ladda ca 0.8 -0.9 orginal så min ligger till och med under orginal. tacksamm för hjälp och svar smile


R som i Robban....
122 Inlägg
25 maj 2011
#2
kollat över alla tryckslangar? har den laddat original eller mer tidigare?

//R


47 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
#3
med att bsr pillade på bilen så höjs ju turbo trycket så de har vart strax över 1bar om jag inte gissar fel hmm


R som i Robban....
122 Inlägg
25 maj 2011
#4
har du kört när den laddat så mycket, eller precis köpt bilen? händer det bara helt plötsligt att den slutar ladda så borde vara en tryckslang som har gått på.... kan kanske även vara magnetventilen som spöker

//R


47 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
#5
köppte den i söndags så jag har aldrig kört den när den ladda fullt sad


R som i Robban....
122 Inlägg
25 maj 2011
#6
kolla över alla tryckslangar, ha motorn igång och in med huvudet över motorn och lyssna, man brukar kunna höra vilken slang det är hål i tongue

Jag har skjutit några tryckslangar och då laddar det inte ett smack knappt tongue och hittar du läckan så köp ny slang! Jag testade 999999999 varv med silvertejp med det höll inte tongue

//R


224 Inlägg
26 maj 2011
#7
Kolla så att wastgaten stänger ordäntligt först. ta en tång och dra lite i den och se om den går igen.

http://www.geting.se/viewimage/image/28 … 111111.jpg
Senast redigerat av MST4 (26 maj 2011)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

1 101 Inlägg
26 maj 2011
#8
det ända sättet att verkligen försäkra sig om att de är tätt vilket du borde göra innan du mixtrar med wastegates osv är att provtrycka systemet med ca de dubbla du ska ladda...

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

47 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#9
kan göra de med smile vet du några mer problem som brukar eller kan dyka upp? smile


224 Inlägg
26 maj 2011
#10
Woojen skrev:
det ända sättet att verkligen försäkra sig om att de är tätt vilket du borde göra innan du mixtrar med wastegates osv är att provtrycka systemet med ca de dubbla du ska ladda...

Vist skall han kolla så det är tätt men
nej tryck inte i det dubbla en bsr steg 3 bil skall ladda lite över 1 bar skall han pressa på det dubbla så ryker plastgavlarna på IC de brukar ge sig vid 2 bar. Då är den definitivt inte tät längre.
Senast redigerat av MST4 (26 maj 2011)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

47 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#11
för den laddar just nu bara från -0,5 bar till +0,5 hmm den ska väll gå till +1 iaf?


224 Inlägg
26 maj 2011
#12
stranden95 skrev:
för den laddar just nu bara från -0,5 bar till +0,5 hmm den ska väll gå till +1 iaf?

nog närmare 1.2-1.3 har jag för mig steg 3 gör hos bsr

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

47 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#13
jag tror de kan vara wastgaten som krånglar hmm för den läcker inte i slangarna.


224 Inlägg
26 maj 2011
#14
stranden95 skrev:
jag tror de kan vara wastgaten som krånglar hmm för den läcker inte i slangarna.

Dra lite i den med en tång fram och tillbaka och se om den slår ihop ordäntligt och att wg armen sitter som den skall.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

47 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#15
ska försöka fixa detta nästa helg smile jo förästen hur mycket ladd tror du den håller för? tror du att de går att ha 1.6 bar eller liknande? smile


Forummoderator
10 576 Inlägg
27 maj 2011
#16
stranden95 skrev:
ska försöka fixa detta nästa helg smile jo förästen hur mycket ladd tror du den håller för? tror du att de går att ha 1.6 bar eller liknande? smile

Du måste förstå hur bilen och motorn fungerar innan du börjar skruva själv.  Den kan visst läcka i tryckrören, det vet du inte förens du provtryckt.  Lyssna på Martin och börja med wastegaten och den rör sig som den skall, har bilen rätt grundladd etc?


Man vill ALDRIG ha högt laddtryck, det är ENBART av ondo. Du siktar på en viss effekt och bygger för att nå dit på lägsta möjliga laddtryck.   Som exempel kan jag nämna kompisens T4 -98 som med vassare kammar maxar originalspridarna vid 0.6bar laddtryck, dvs 270hk vid bara 0.6bar i laddtryck.  Bygg smart, bygg rätt och använd iboost för att impa på flickorna så håller det i längden.

Info om motorerna
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1247521

Iboost
http://iboostapp.com/

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

47 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
#17
den laddar liksom +0.5 och sen går den inte högre hmm stannar helt sad



Sök