3423
Sök

Vilket av megasquirten är säkrast / bäst?

14 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
som rubriken lyder..

Antingen har jag fel eller rätt.. Tror det finns 3 olika " sorters "  ms, dvs ms1, ms2 och ms3 ?

det jag inte fattar är vilket utav dom är nyaste och effektivast.. sen finns det ju 2.2 kortet och 3.0 kortet.. sen så finns det en ytterligare betäckning och det är ju V3 ?

undrar om ms 1 v3 är något bra eller om man ska skita i o köpa det o senare satsa på ett ms3 v3.. ?

tacksam för svar

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 maj 2011
Kanske inte svarat du söker men ändå ett rackans effektvit tips... köp Nira i3+ som nu är prissänkt till smått otroliga 9900kr.  MS är klurigt och det är mycket som kan strula. Visst det är billig och kostar väl inte mycket att laga, men i slutänden kommer det bli dyrare än ett Nira, i synnerhet om man inte kan med elektroniken själv och kan felsöka etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
72 Inlägg
28 maj 2011
Köp ett Emerald så slipper du allt strul wink

Kalibrerar bilar.

14 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
haha tack, men inget av era svar va till något hjälp !tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 maj 2011
Eriiicsson skrev:
haha tack, men inget av era svar va till något hjälp !tongue

Jaodå, de är till hjälp, men inte svar på din fråga ;-)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Verktygsmakare
15 Inlägg
29 maj 2011
ms1 v3 är det som funkar bäst då det funnits med ett tag, men som ovanstående säger så kan det bli en del konstiga fel på ms ibland villka kan var väldigt svåra o hitta om man inte är insatt i elektronik

Fölkesberg
163 Inlägg
24 juni 2011
skulle oxå vilja ha ett bra svar på den frågan, ska själv köpa ett till en volvo 940 turbomotor.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 juli 2011
strul hit och dit, ja må så vara men störssta felet är och kommer alltid vara handhavande fel, alla motorstyrningar kan strula..

och ingen kan komma och säga att köp de och de slipper du allt strul och gorm, men de gör man inte det kan strula lika mycket om man har otur

Men är man intresserad och inte helt labil och hjärndöd funkar ms lika bra mest hela tiden, jag har aldrig haft ett ms som har fungerat nå sämre än dyrare sprut som t.ex ViPec, Nira osv,

Och ska man nu handla MS, tycker jag man skall satsa på MS1V3an

OBS OBS! som jag säger till alla som ska köpa motorstyrnning: Vänd er till det styrsystem som det fiins Support till i Närheten, så slipper ni sitta och gapa på internet om att erat sprut inte fungerar utan kan få hem folk eller ta bilen dit och dom hjälper er.
Alltså: Bor du t.ex i sundsvall så vänd er helst till Link, och autronic då motornord i susndsvall säljer och mappar dessa med järnhand!
Senast redigerat av Wikstromm (22 juli 2011)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juli 2011
TULO skrev:
ms1 v3 är det som funkar bäst då det funnits med ett tag,

men man måste även veta vilken motor han använder, ms1 V3 fixar inte en 5cylindrig motor utan att man triggar via en trigger i fördelaren och det är ju inte alla motorer som har det.

Sök