Jag har en Volvo s40 t4 från 1998 där lambda lampan lyser. Jag åkte till Volvo och kollade upp felkoder där jag fick 2 felkoder om bakre lambasonden.
Efter att jag köpte en orginal och bytt lambasonden raderade jag felkoderna men efter ca 20 min tändes lampan igen. Jag kopplade på min OBDII läsare och där får jag:
Har testat att radera felkoden men efter några min kommer den tillbaka. (har testat ca 3 gånger) Testade att ta bort plus polen i 20-30 min men lampan lös fortfarande när jag startade igen.
Några idéer?
PS. Har besiktning på måndag så lite bråttom är det
Tyvärr är det så att båda sonderna brukar gå sönder samtidigt men den larmar bara på en. / Jocke
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
men den säger ju circuit, så kan vara kabelfel / brott på kablaget till den också
Ja, tänkte också det... Stod så på den förra som jag bytte och samma på denna nya. Måste nog mäta och se om det kommer någon spänning in till kontaktstycket.
Kommer med resultat
EDIT:
Fick 5 volt på ena stiften och runt 3 volt på en annan stiff så den borde ju funka... Kontrollerade säkringen för lambda värmare men den var hel...