BNracing: tack
Här kommer en till liten update på inredningen!
Idag fick jag hjälp av min flickvän med lite fotande, och en extrahand när lite tyg skulle spännas (låter perverst ). Nu är alla löstagbara stolparna klädda i tyget.
När jag monterade av bältes-stolparna insåg jag att stolpen går hela vägen från taket ner till golvet, konstigt då a-stolpen inte går längre ner än sido-framrutans nedre kant. Blir osymetriskt om jag klär in hela bältes-stolpen då.
Så med lite enkel mätning så mätte jag ut på bältes-stolpen vart sido fram/bakrutas nederkant skulle möta stolpen, klart och kirrat så var det bara att börja klippa till tyget. Båda sidor skulle ha EXAKT samma mönster och line.
Här kommer lite bilder, färdiga resultatet med stolparna monterade kommer ikväll
Skarven på tyget veks dubbelt för att slippa fula kanter, enkelt jobb som gör mycket
Spraylim köps på mekonomen, tillräckligt stark för att hålla tyget. Kladdar inte alls lika mycket som AutoLeads..!
Spray some glue!!
När den synliga delen är ditlimmad så var det dags att klippa till kanterna och vika in dessa på panelens baksida. Pilligt men kul!
Blev riktigt nöjd med resultatet OBS tyget är INTE snett ditsatt, utan stolpen är kurvig
Montering pågår! Här kan ni också se vad jag menade med vart tyget skulle sluta på panelen, ligger i linje med rutornas nederkanter.
Färdigt, dock fick jag med mig tyget när jag satte dit bältet igen, så det ska åtgärdas asap!
Precis i linje med rutkanten
Och så lika nogrannt upptill, inga tygkanter som sticker ut eller dylikt.
Börjar känna mig nöjd med detta nu, så det som är kvar att klä i i kupén är den tråkiga orginal fleece-draperade blå hatthyllan. Så mer tyg ska inhandlas och detta ska fixas.
Sen blir det att ta sig an bagage-utrymmet.
Hej hej
//Andro
Senast redigerat av Galic_Andro (6 juni 2011)
| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |