2180
Sök

Behöver byta belägg på mina Brembo bromsar.. hur beställer jag rätt belägg?

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Tja! Som rubriken lyder..
Min S2000 är utrustad med Ett brembo bromskitt och beläggen börjar sjunga på sista versen..
Tänkte beställa nya belägg men vad ska jag ha för belägg? Har inga papper på modellnummer osv.. måste jag skruva av de gamla beläggen för att kunna se några sirrfor eller dylikt innan jag kan beställa? Eller passar alla brembo belägg alla Brembo-Bromskitt?

MVH

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P

854 Inlägg
31 maj 2011
Nej, alla ok från brembo har inte samma belägg. Antingen kollar du efter några nr på ok eller belägg eller tar du bort beläggen och mäter lite för att sedan ringa till Per på peansweden och förklarar läget. Han kommer hjälpa dig hitta rätt belägg som passar oket och din körstil.

Bra pris och kanonservice får du på köpet.

OEM <3
6 957 Inlägg
31 maj 2011
Hur lång sifferkombo kan det tänkas vara på OK:et?

OEM <3

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Bjork skrev:

Såg ju inte en enda siffra när vi kikade lite snabbt när vi monterade insuget hmm Finns ju en möjlighet att det står ngt på beläggen för dom ser man ju inte men då måste jag ju plocka isär skiten utan att ens ha beställt.. det kan ju dra iväg på tiden och den blir stående.. tongue

854 Inlägg
31 maj 2011
Bjork skrev:

Inte en aning, men har man några siffror i följd (borde vara märkt tycker jag) och dessutom fabrikat så kan man hitta det mesta på Google smile

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Nej, alla ok från brembo har inte samma belägg. Antingen kollar du efter några nr på ok eller belägg eller tar du bort beläggen och mäter lite för att sedan ringa till Per på peansweden och förklarar läget. Han kommer hjälpa dig hitta rätt belägg som passar oket och din körstil.

Bra pris och kanonservice får du på köpet.

Okej. Thx big_smile men jag tycker det borde gå att få reda på något om bromsarna utan att ploccka i sär dem.. Hittar inga nr på oK tyvärr..

854 Inlägg
31 maj 2011
Timsan skrev:
Bjork skrev:

Såg ju inte en enda siffra när vi kikade lite snabbt när vi monterade insuget hmm Finns ju en möjlighet att det står ngt på beläggen för dom ser man ju inte men då måste jag ju plocka isär skiten utan att ens ha beställt.. det kan ju dra iväg på tiden och den blir stående.. tongue

Att ta bort och mäta lite bromsbelägg tar väl inga tider? Måste du dessutom använda bilen är det väl bara skruva ihop igen tongue Känner du dig inte hemma med att skruva i dagsläget är det bra träning big_smile

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Timsan skrev:
Bjork skrev:

Att ta bort och mäta lite bromsbelägg tar väl inga tider? Måste du dessutom använda bilen är det väl bara skruva ihop igen tongue Känner du dig inte hemma med att skruva i dagsläget är det bra träning big_smile

Aa de e ju sant iofs..big_smile

854 Inlägg
31 maj 2011
Jag har svårt att se på din bild men har du tur kan du få bort beläggen utan att behöva lossa oket och då går det verkligen snabbt smile Sitter i så fall en eller två skruvar/sprintar i bakkant på oket som du lossar för att sedan dra beläggen rakt ut. Kolla in bromsarna på min svarta M3 så förstår du.

OEM <3
6 957 Inlägg
31 maj 2011
Du har ju mina pallbockar wink du behöver ju bara riva oket på en sida, brukar ju stå typ art.nr på baksidan av belägget smile

OEM <3

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Jag har svårt att se på din bild men har du tur kan du få bort beläggen utan att behöva lossa oket och då går det verkligen snabbt smile Sitter i så fall en eller två skruvar/sprintar i bakkant på oket som du lossar för att sedan dra beläggen rakt ut. Kolla in bromsarna på min svarta M3 så förstår du.

Okej smile Japp! tack för hjälpen de e nog inga problem.. Hoppades mest på att slippa riva ner tongue hah Tack för hjälpen!

103 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
Du har ju mina pallbockar wink du behöver ju bara riva oket på en sida, brukar ju stå typ art.nr på baksidan av belägget smile

Ajjemen! smile Blir te å ta en kik smile tack för hjälpen!!

103 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Jag och en polare Plockade isär bromsarna idag och hittade ett gäng nummer! smile men tyvärr så saknas någon siffra i början!

Nummer på beläggen ?7.5146.31 första siffran ser ut att ha vart en 6,0 eller 8.

sen hittade vi ett nummer på Oken.. 20.7685.00

Tog även mått på beläggen! höjden (mätt i mitten där dem är något lägre) c.a 57mm och längden är 110mm

Någon som är jävlig och lyckas hitta rätt!! har sökt hejvilt på Ebay men hittar inget!!!

OEM <3
6 957 Inlägg
13 juni 2011
En sak jag tänkte på..men Mekonomen? Dom har ju i princip allt till Brembo, du kan ju alltid kolla med dom?
Var du hos Jyhan idag också? tongue
Senast redigerat av Bjork (13 juni 2011)

OEM <3

103 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
En sak jag tänkte på..men Mekonomen? Dom har ju i princip allt till Brembo, du kan ju alltid kolla med dom?

aa jag ringde till dom.. dom hittade inget iallafall :S japp jag var hos Jyhan smile var du och hälsade på också asså? när då? smile

OEM <3
6 957 Inlägg
14 juni 2011
Timsan skrev:
Bjork skrev:

aa jag ringde till dom.. dom hittade inget iallafall :S japp jag var hos Jyhan smile var du och hälsade på också asså? när då? smile

Okej, ne alla var där igår tror jag fast i omgångar tongue du, Albin, jag tongue Jag var nere där vid typ 21.00,
Torstens BMW starta inte så jag fick bogsera hem den vid 23.00 typ, efter febrilt felsökande av larmet tongue

OEM <3

Sök